„A használtautó-import havi volumene egyelőre továbbra sem tudott visszatérni a 10 ezer feletti tartományba, aminek több oka is van” – mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója arra reflektálva, hogy júniusban a DataHouse adatai szerint 9422 import használt személyautó került hazai forgalomba.
Bár ez a mennyiség az előző hónaphoz képest 2 százalékos növekedés, a tavaly júniusi mennyiségtől 12 százalékkal marad el. A vásárlók tehát továbbra is a korábbinál nagyobb mértékben választanak inkább a hazai használtkocsi-kínálatból, amit jól mutat, hogy a belföldi adásvételek száma az elérhető legfrissebb, májusi adatok szerint ismét átlépte a 74 ezres szintet – erre korábban csak két alkalommal volt példa.
„A magas infláció hatására csökkenő reálbérek mellett a keresletet visszafogja a hitelezés magas kamatszintje is. Ráadásul a behozatal forrásának számító országokban is emelkedett a használt autók ára, és ezt a hatást a forint jelenleg kedvezőnek mondható árfolyama sem tudta ellensúlyozni” – tette hozzá Halász.
A portál közleményében azt írja:
Az import jelentősebb kiugrására a második fél évben sincs sok esély.
A kedvező irányú folyamatok hatására lassú visszatérés kezdődhet a korábbi szintekhez. Az infláció előrejelzett visszaesése nyomán ismét pozitív reálbérekkel és kedvezőbb kamatszintekkel számolhatunk, ami elősegítheti azt, hogy a használtimport újra tartósabban is a havi 10 ezer feletti tartományba térjen vissza.
A 2023 első fél évében behozott használt személyautók több mint 30 százalékát három márka:
A fenti márkákat az Audi, a Mercedes és a BMW követte a listán. Érdekesség, hogy az új autók piacán éllovas Toyota a tavalyi negyedikről mostanra a hetedik helyre csúszott vissza.
A használtimport mennyisége az első fél évben összesen 53 524 darab volt, ami 22 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 68 969-es értéktől. Ugyanebben az időszakban a hazai állomány másik utánpótlási forrásának számító újautó-eladások száma 57 559-et tett ki, ami alig néhány tized százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 57 408-as mennyiséget.
Lejárt az olcsó használt autók kora MagyarországonA koronavírus-járvány megjelenése óta ugyan megváltoztak a vásárlási szokások, de a magyar használtautó-piacot továbbra is a bizalmatlanság jellemzi. A szakértő szerint legalább három-három és fél, de inkább négymillió forintra van szükségünk ahhoz, hogy viszonylag problémamentes autót kapjunk itthon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.