Magyarországon tíz használt autóból négyet Németországból importálnak – derül ki a CarVertical autóipari adatszolgáltató cég legújabb kutatásából. A felmérés ismét rávilágított, hogy számos személygépjármű kerül át egy másik országba egy-egy tulajdonoscsere során, különösen igaz ez a kelet-európai használtautó-piacra, melynek nagy részét a Nyugat-Európából érkező kocsik teszik ki. Kontinensünkön a legtöbb használt autót a németek exportálják, a helyzet Európa különböző részein azonban eltérő.
Nálunk a használt autók
A számok a CarVertical platformján található, több mint egymillió járműtörténeti jelentésből származnak, ám a vállalat hozzáteszi, hogy ez a kimutatás nem feltétlenül tükrözi a tényleges magyarországi regisztrációs statisztikákat.
„A használtautó-vásárlók elsősorban Németországban keresnek gépkocsikat, mivel úgy tartják, hogy
a német sofőrök jobban vigyáznak az autójukra, mint bárki más.
Az általános vélekedés szerint a legnagyobb használtautó-piacon a tulajdonosok ugyanis nem mulasztják el a műszaki ellenőrzéseket, időben elvégzik a minőségmegőrző javításokat, és jellemzően jobban felszerelt járműveket vásárolnak” – mondta Matas Buzelis, a CarVertical autóipari szakértője.
A magyarok bíznak a német márkákbanA Volkswagenek esetében még mindig jól csengő típus a Golf, a Passat, a Polo és a Transporter, ezek generációkon át jó eladási számokat biztosítottak. Az Opelnél meg az olyan legendás modellek, mint az Astra (F, G, H, J, K), a Corsa (B, C, D, E, F), a Meriva, a Zafira, a kishaszonszegmensben pedig a Vivaro vagy a Movano, töltik be ugyanezt a szerepet. Mindkét német márkánál továbbra is fontos szempont a kedvező árú és megbízható alkatrészellátás, illetve a kimagasló ár-érték arány – mondta nemrégiben a Világgazdaságnak Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. |
Az autók állapotát és a leggyakoribb problémákat nagymértékben befolyásolja, hogy melyik területről érkeznek. A skandináv államokból – például Svédországból – származó kocsiknál gyakran fordul elő korrózió az éghajlatra jellemző hó és fagy, valamint az utak sózása miatt – írják.
Olaszországban ezzel szemben nem okoz gondot a rozsdásodás, viszont sok használt jármű fényezése fakul ki az erős napsugárzás miatt. Általánosságban tehát elmondható, hogy az extrém hőmérséklet-változások nem tesznek jót az autónak. Többek között ez is megmagyarázza azt, hogy miért kedvelik különösen a német járműveket a magyarok: ott ugyanis enyhe az éghajlat, jó állapotúak az utak, így lényegesen kevesebb a korrózió, a kifakult festék, illetve a felfüggesztési probléma.
A CarVertical figyelmeztet: a határokon átnyúló adásvételek azonban számos kockázatot rejthetnek, mivel amikor egy autó egy másik országba kerül, nehezebb nyomon követni a múltját. A legtöbb helyen nem adják ki a járműtörténeti adatokat, vagyis
könnyen előfordulhat, hogy egy gépkocsi súlyos károkat szenved Németországban vagy Belgiumban, majd Magyarországon újjászületik.
A Market Transparency Index szerint hazánkban a CarVertical platformon ellenőrzött autók 55 százalékát érte korábban baleset, és 12,7 százalékának hamisított a futásteljesítménye. Ezek a statisztikák azt bizonyítják, hogy hazánkban a használtautó-piac korántsem átlátható, ezért jó, ha a vásárlók tisztában vannak a csalások gyakoriságával. A járműtörténeti jelentéseket kínáló szolgáltatók éppen ezért támogatást nyújtanak az eladóknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.