A Volkswagen tovább halasztja a Trinity elektromos autó modell gyártásának megkezdését – értesült a DPA hírügynökség a cég belső forrásaitól.
A tervezett modell legkorábban 2030-ban készülhet el az eredetileg tervezett 2026-os piacra dobás helyett.
Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója nem sokkal hivatalba lépése után legalább másfél évvel elhalasztotta a bevezetést, hogy több időt biztosítson a jármű-elektronikai szoftverek fejlesztéséhez – írta korábban a Handelsblatt.
A halasztás oka valószínűleg az elektromos autók iránti gyengülő keresletben és a Volkswagen költségcsökkentési programjában keresendő.
A konszern nyeresége a második negyedévben 4 százalékkal 3,63 milliárd euróra csökkent. Blume a hónap elején kijelentette: „Most minden a költségekről, költségekről és a költségekről szól. Elsősorban a Volkswagen márkánál, de az összes többi márkánál is.”
A korábbi konszernvezér, Herbert Diess saját zászlóshajó-projektjeként a wolfsburgi gyárában szerette volna megépíttetni a Trinity modellt, ami azonban végül a VW e-autó úttörőjének számító Zwickauban készül majd el. Ezzel a mintegy 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató telephely fogja a konszern új SSP járműplatformját is használni.
Csehország elmúlt 30 évének legnagyobb külföldi beruházása hatalmas lökést adhat az ország gazdaságának, egyesek viszont egyenesen az európai technológiai függetlenség garanciáját látják benne. A csipgyártás stratégiai jelentőségét valóban nehéz alábecsülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.