Eseménydús évet zárunk. Csak decemberben nyolc szupermarketet nyitottunk, legutóbb hétfőn egyszerre hármat – Maglódon, Dabason és a Nagyatádon –, így a társasághoz tartozó SPAR, Interspar, Kaiser’s üzletek száma 168-ra bővült – foglalta össze Feiner Péter, a SPAR Magyarország Kft. 2004. január elsejétől kinevezett ügyvezető igazgatója, az igazgatóság elnöke, rámutatva: a közelmúltban végrehajtott százmillió eurós kötvénykibocsátás is a további dinamikus hálózatépítés finanszírozására szolgál. A társaság ugyanis a következő években 15-20 szupermarket és 3-5 hipermarket nyitását tervezi évente.
A magyarországi vállalatok körében egyelőre ritkaságnak számít a kötvénykibocsátás, a SPAR-tól eltekintve csak a Mol Rt. élt eddig ezzel a lehetőséggel. A SPAR Magyarország ötéves futamidejű értékpapírja a budapesti mellett a bécsi tőzsdén is megjelent, s a tranzakciót az osztrák Investkredit Bank AG intézi.
Öt évvel ezelőtt hasonló volt a helyzet Ausztriában is, ahol szintén úttörő szerepet játszott a SPAR a konstrukció elterjedésében. Nyugati szomszédunknál 2000-ben még csak 16 millió euró értékben bocsátottak ki kötvényeket a helyi cégek, míg az idén október elejéig már 3,46 milliárdért.
A kötvénykibocsátásra a társaság bicskei központjában az elmúlt két évben végrehajtott óriási fejlesztések, bővítések, beruházások után került sor. Azt követően, hogy 2004 novemberében – a kereskedelmi láncok között elsőként – saját húsüzemet nyitott Bicskén a cég, az idén szeptemberre elkészült a háromszintes parkolóház és az abból az irodaépületbe vezető fedett híd, ahol tárgyalótermek kaptak helyet.
Mivel telephelyünk közel 10 hektáros területe véges, ugyanakkor a szintén tavaly, illetve az idén is bővített, több mint 30 ezer négyzetméteres logisztikai központ pedig egyre nagyobb kamionforgalmat szolgál ki, arra kényszerültünk, hogy fölfelé terjeszkedjünk. Ez akár egy dinamikusan fejlődő vállalat jövőbe mutató stratégiája is lehet – mondta Feiner Péter.
A kérdésre, hogy miért építettek húsüzemet, az osztrák anyacég példáját idézte a cég vezetője. Miután a SPAR kizárólag jó minőségű cikkeket értékesít saját márkás termékként, azt a célt tűzte ki a menedzsment, hogy az üzleteket ellenőrzött alapanyagból származó, kiváló minőségű friss húsáruval lássa el. A klaszszikus szuper- és hipermarketeket üzemeltető lánc ugyanis folyamatosan keresi a választékbővítés és a kínálati ár/érték arány javításának lehetőségét, különösen a friss áruk területén. Emellett csak jó minőségű cikkek kerülhetnek a saját márkás termékek körébe.
A 3,5 milliárd forintban került 150 főt foglalkoztató, hatezer négyzetméteres húsüzem hasonló az anyacég, a SPAR Austria hét húsüzeméhez, és megnyitása óta növekedett a cég húseladásának volumene, valamint bővült a saját készítmények listája. Jelenleg mintegy hatvanféle saját márkás húskészítményből válogathatnak a vásárlók, amelyek SPAR, illetve – a prémium kategóriában – Regnum márkanév alatt kerülnek forgalomba. A fejlesztésnek köszönhetően a legszigorúbb élelmiszer-biztonsági szempon-toknak megfelelő, saját laboratóriumban ellenőrzött friss hús és feldolgozott húsáruk kerülnek a hálózat polcaira.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.