A dinamikusan fejlődő SPAR áruházlánc a magyar élelmiszer-kereskedelmi piac meghatározó szereplője. Az erős piaci pozíció megszerzéséhez hozzájárult, hogy a SPAR 2002-ben megvásárolta az ugyancsak osztrák BILLA lánc 14 üzletét, egy évvel később pedig 22 Kaiser’s szupermarketet.
A lakóhely közeli SPAR szupermarketek úgynevezett kényelmi boltok: döntően a mindennapi bevásárlást, a napi ellátást segítik. Átlagos eladótér-alapterületük 400–1000 négyzetméter, és megközelítőleg 10 ezer terméket forgalmaznak. A Kaiser’s szupermarketek valamivel nagyobb alapterületen, 1800-2000 négyzetméteren, 10-12 ezer árufélét kínálnak.
Az INTERSPAR áruházak több mint 30 ezer áruféleséget kínáló, 4-6 ezer négyzetméteres hipermarketek. Sajátosságuk, hogy a teljes élelmiszer-kínálat mellett iparcikkek széles választékát is nyújtják, kedvező áron. Egy helyen megtalálható minden, ami a napi és a nagybevásárláshoz is elengedhetetlen.
A korábban már több vidéki üzletet – többek között a Generál Kereskedelmi Vállalat üzleteit, az MPH-t, valamint a Szuper-Közért Vállalatot – magába olvasztó SPAR Magyarország Kft. a legjelentősebb hazai élelmiszer-kereskedelmi hálózatok közé emelkedett. A fejlődés, a piaci terjeszkedés rendkívül dinamikus. A SPAR minden évben 15-20 szupermarketet és 3-5 INTERSPAR hipermarket áruházat létesít, ezekben több mint harmincezerféle árucikkből válogathatnak a vásárlók.
A SPAR csoport center management tevékenységet is végez, ennek keretében üzemelteti az 1997-ben megnyitott Europark bevásárlóközpontot és a Batthyány téri vásárcsarnokot. A világörökség részévé nyilvánított területen lévő, műemléki védettséget élvező Batthyány téri vásárcsarnok felújítására 2003-ban több mint egymilliárd forintot fordított a cég. A SPAR a legnagyobb magyarországi beszerzési társulás, a METSPA tagja. 2004-ben összesen 448,422 milliárd forint forgalmat bonyolítottak. A jelenleg 168 üzlettel rendelkező SPAR-hálózatban 125 SPAR szupermarket, 22 Kaiser’s szupermarket és 21 INTERSPAR hipermarket működik, ezek évente 100 millió vevőt szolgálnak ki.
A SPAR-t 1932-ben alapította a hollandiai Zoetermeerben Adriaan van Well kereskedő. A cég kezdettől fogva önálló nagy- és kiskereskedők egységes hálózatba szerveződött szabad társulásaként működik. A központi koordinációs felada-tokat az amszterdami SPAR-központ látja el.
Különböző országok egymástól független kereskedelmi vállalatainak szövetsége a SPAR, amelynek vezérgondolata: „Egyetértő együttműködés által mindenki folyamatosan profitáljon.” A jelmondat holland szavainak kezdőbetűi a DE SPAR betűszót adják ki, amely fenyőt jelent, ezért lett a cég jelképe a fenyő.
Az 1950-es években gyorsan elterjedt a lánc, előbb Európában, majd a többi kontinensen is. A SPAR nemzetközi áruházlánc jelenleg öt kontinens 35 országában működik, több mint 18 ezer különféle egységgel, s több mint hatmillió négyzetméternyi eladótérrel. Ezzel a SPAR a világ legnagyobb olyan önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca, amely ugyanazon a néven és egységes logóval, de nem multinacionális alapon tevékenykedik. Olyan egzotikus helyeken is van SPAR áruház, mint Mauritius, India, Dél-Afrika vagy Kína.
Az osztrák SPAR-t 1954-ben alapította Kufsteinben Hans F. Reisch, majd tíz nagykereskedelmi vállalat egyesülésével 1970-ben létrehozták a SPAR Ausztria Rt.-t. 1990-ben alakult SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., közvetlenül az után, hogy létrejött anyacége, az ASPIAG (Austria SPAR International AG), amelynek irányításával épült ki a SPAR-hálózat Magyarországon, Szlovéniában, Olasz-, Cseh- és Horvátországban.
Az első SPAR szupermarket Tatán nyílt meg, s a fejlődés azóta töretlen. A Budapesti Közért privatizációja keretében sikerült az 1990-es évek elején több üzletet megvásárolni a fővárosban, ezzel egy időben megindult a SPAR szupermarketek terjeszkedése előbb Komárom és Esztergom környékén, később Pécsett. 1995-ben Győrben nyílt meg az első INTERSPAR. Azóta saját építésű üzletekkel, akvizíciókkal és zöldmezős beruházásokkal folytatja expanzióját a cég.
A SPAR-t nemcsak a vásárlók, hanem szakmai körök is nagyra értékelik. Tavaly – Magyarország legjobb kiskereskedelmi vállalkozásaként – elnyerte az Arany Tallér Díjat, a kereskedelmi Oscart. Az elismerést azért kapta a SPAR Magyarország Kft., mert az elmúlt 15 évben folyamatosan magas színvonalon, tisztességes üzlet- és árpolitikát folytatott.
A közelmúltban pedig elnyerte a Magyarország vezető már-káinak adományozott Superbrands címet is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.