BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ön tudja, miként kell védekezni a kullanccsal szemben?

Az S. C. Johnson kirándulók és szabadidejüket aktív, „outdoor” sportokkal töltők között végzett felmérést arról, hogy mennyit tudnak a szúnyog- és kullancsveszélyről, és hogyan védekeznek ellene.

Az Outdoor magazin látogatói által kitöltött online kérdőívek eredményei szerint a portál olvasói tisztában vannak a vérszívók által terjesztett betegségekkel, a vérszívók előfordulási helyeivel, azonban még mindig sokan gondolják úgy, hogy a megfelelően zárt ruházat elégséges védelmet biztosít a kullancs- és szúnyogcsípés ellen.

Az S. C. Johnson a témában folytatott kutatásából kiderült, hogy a kullancsok által terjesztett betegségekről meglepően széleskörű a tájékozottság, szinte minden válaszadó legalább az egyik legfontosabb, kullancsokhoz köthető betegséget ismerte.

A kullancsveszélyről, és az egészségügyi szakértők által is kiemelten kezelt vírusos agyhártyagyulladás és Lyme-kór veszélyeiről szóló tájékoztatás eszerint sikeresnek mondható. A válaszadók jelentős hányada már találkozott is kullanccsal kirándulásai alatt. Többségük szerint leginkább kullancsveszélyes helyek az erdők és mezők, azonban a válaszadók csekély hányada gondolta úgy, hogy a játszóterek és városi parkok is kedvelt „kullancs-lelőhelyek”.

A védekezési módszereket illetően azonban már korántsem beszélhetünk ilyen mértékű felvilágosultságról. Bár néhány válaszadó szerint B-vitamin szedésével illetve fokhagymaevéssel is elijeszthetjük a kullancsokat, megnyugtató, hogy a többség mégis zárt öltözékkel és kullancsriasztó termékekkel védekezik.

Aggasztó viszont, hogy a válaszadók közül többen amellett foglaltak állást, hogy a megfelelően zárt ruházat elegendő a kullancsok távoltartására, emellett már nem szükséges más típusú védekezés igénybe vétele.

A kullancsriasztó termékeket használó válaszadók döntő többsége a legfontosabb szempontnak a krém vagy spray bőrbarát összetételét jelölte meg, csak második legfontosabb szempont volt a kiszerelés típusa. A vásárlók szemében döntési szempont természetesen a termék ára, de ugyanilyen mértékben meghatározó volt a válaszadók körében a termék márkája, és érdekes módon – zömmel valószínűleg a hölgy válaszadók esetében – pedig elengedhetetlen szempont volt a termék illata is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.