BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elér a vevőkhöz az üzenet

- A Coop üzletlánc az idén harmadik alkalommal rendezte meg a Coop Rallyt. Hogyan értékeli az idei autóversenyt?

- Az idei rally is eredményes volt. Sikerült szorosabbá tenni a hazai termelők és élelmiszer-ipari cégek közötti kapcsolatokat, illetve demonstrálni, hogy a szakma egyre szélesebb körben áll ki a magyar termékek népszerűsítéséért és „a magyar a magyarral fogjon össze” elvért. Az idén – szemben a két évvel ezelőtti negyvenkettővel és a tavalyi hatvannal – hetven cég képviseltette magát a versenyen, és ez jól mutatja, hogy a kezdeményezés egyre több társaságot mozgat meg országszerte.

- Az ön által említett „magyar a magyarral fogjon össze” elv nem mond ellent annak, hogy az unió a határok nélküli közös piacot tartja az egyik legfontosabb vívmányának?

- A Co-op Hungary felvállalja lokálpatriotizmusát, és az unió régebbi tagállamaiban is számos példa akad az ehhez hasonló, legfeljebb pozitív nacionalizmusnak nevezhető megnyilvánulásokra.

- Azonkívül, hogy a rally bemutatja és népszerűsíti a magyar élelmiszer-ipari termékeket, milyen céljai, haszna lehet még az eseménynek?

- Az idei autóversenyen összesen 150 ember képviselte a termelőket, a feldolgozókat és a kereskedőket. Meggyőződésem, hogy a szorosabb emberi-szakmai kapcsolatok segíthetik új üzletek létrejöttét, illetve megerősíthetik a már meglévőket is. A kétnapos rendezvényen számos alkalom nyílt arra, hogy a hétköznapokon a tárgyalóasztal ellenkező oldalán ülő felek jobban megismerjék egymás „emberi oldalát”, vagyis megértsék a másik céljait, elvárásait és problémáit is. Az ilyen találkozások segíthetnek a hosszú távon is jól működő, mindkét fél számára előnyös üzleti kapcsolatok kiépülésében.


- Az eddigi rallykon mindig sikerült új cégtelepeken is felállítani a verseny időmérő pontjait. Elképzelhető, hogy jövőre még több versenyző indul?

- Jövőre is biztosan megrendezzük a Coop Rallyt: valószínűleg az Alföldet autózhatják majd körbe a versenyzők. Egyelőre úgy tűnik, a versenysorozat házigazdái a negyedik alkalommal is olyan cégek lehetnek, amelyek korábban még nem adtak otthont a rally résztvevőinek. A létszám kérdése sokkal problémásabb, mert nem biztos, hogy érdemes és szabad növelni az indulók számát. Ugyanis szervezési szempontból már az idei rendezvény is óriási kihívásnak bizonyult, hiszen a média képviselőivel együtt csaknem 200 ember mozgatását kellett megoldani.


- Milyen alapon választják ki a verseny házigazdáit?

- A legfontosabb szempont természetesen az, hogy új helyszíneket érintsünk. Szerencsére az elmúlt három alkalommal egyetlen kiválasztott cég sem utasította vissza a házigazda szerepét. Meghatározhatja az útvonalat az is, mely szállodák képesek fogadni éjszakára a népes mezőnyt. A kijelölt távnak fizikailag is teljesíthetőnek kell maradnia. Az idén már több mint 600 kilométert vezettek a rally pilótái.


- Az elmúlt években tapasztalták-e, hogy elért a fogyasztókhoz a rendezvény üzenete?

- A válaszom egyértelmű igen, de az is lényeges, hogy a kezdeményezés fontosságát a magyar gazdaságpolitika is elismeri. A Coop üzletekben tapasztalható, hogy a hazai fogyasztók szemében nőtt a magyar termékek értéke és tudatosan keresik azokat a polcokon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.