Jelenleg tizennyolc, a jövő év közepére pedig már huszonhárom-huszonnégy Coop vevőközpontban, lényegében az ország egész területén élhetnek a kártyás vásárlók a Coop törzsvásárlói program által kínált előnyökkel – mondta Rédei István, a Co-op Star Zrt. elnök-vezérigazgatója. A kiskereskedelmi lánc plasztiklapos ügyfeleinek száma szeptember végére elérte a 120 ezret, 2009 közepére pedig a 200 ezer főt is meghaladhatja.
Rédei István szerint a potenciális törzsvásárlók száma az országban ennél jóval magasabb: eljöhet az az idő, amikor 400-500 ezer kártyás ügyfele lesz a hálózatnak. Az optimistának tűnő becslést a vezérigazgató egyrészt az újonnan belépő vevőközpontok rendszeres vásárlói körének meghódítására, másrészt arra a tapasztalatra alapozza, amely szerint az első évben a potenciális törzsvásárlói körnek csupán 15-20 százaléka csatlakozott egy-egy területen a programhoz.
Az első kártyákat kísérleti jelleggel 2004-ben hozták forgalomba, és a rendszer mintájaként a svéd szövetkezeti központ módszere szolgált. Miután világossá vált, hogy a kezdeményezés sikeresen működhet Magyarországon is, 2006 májusában huszonnégy Coop szervezet megalapította a kártyaközpontot.
A vásárlóknak – gyűjtött pontjaik fejében – kuponokat postáz a központ. A leveleket a Coop lánc beszállítói célzott reklámként is felhasználhatják, hiszen azokban promóciós céllal egy-egy termék kedvezményes megvásárlására feljogosító bónokat helyeznek el.
A coopos törzsvásárlóknak 10 forint után írnak jóvá egy pontot, az ajándék kuponokból pedig általában 5000 pont után jár 500 forintnyi az éves összesítést követően. Ha viszont egy év alatt 100 ezer pontnál többet gyűjt egy kártyatulajdonos, az első 5000 pont után már 2000 forintnyi jóváírásra számíthat. A 45–100 ezer pontot elérők között az első 5000 pont fejében 1500, a 15–45 ezer közötti pontszámúak pedig az első 5000 pontért 1000 forintot kapnak. Példaként: ha egy kártyatulajdonos egy év alatt 50 ezer pontot gyűjt, azaz félmillió forint értékben vásárol a Coop boltokban, azzal összesen 6000 forintot takarít meg. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.