BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Negyvenéves évfordulót ünnepel az Omnia

Az idén negyvenéves a Douwe Egberts piacvezető kávécsalád Omnia elnevezésű tagja. A család termékei a 26–27 ezer tonna között ingadozó éves hazai kávéfogyasztás csaknem egyharmadát adják, akár a Magyarországon eladott mennyiséget, akár annak értékét vesszük alapul – derül ki az AC Nielsen Piackutató Kft. statisztikáiból.

Bár egyre több kávézólánc jelenik meg Magyarországon, nem valószínű, hogy gyorsan meg tudnák változtatni a hazai kávézási szokásokat – véli Seres Tibor, a Douwe Egberts termékcsaládot forgalmazó Sara Lee Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója. Így az sem várható, hogy az otthoni fogyasztás viszszaesik. Még az is elképzelhető, hogy a Sara Lee előnyt kovácsolhat az új szereplők megjelenéséből, hiszen az alapanyag beszállítójaként akár üzleti kapcsolatba is kerülhet a kávézóláncok valamelyikével.

Az AC Nielsen adatai szerint Magyarországon az elmúlt évtizedben a legtöbb kávé 2004–

05-ben fogyott, amikor a forgalmazók 27,3 ezer tonna terméket adtak el. Azóta lassan, de folyamatosan csökken a fekete ital alapanyaga iránti kereslet: a mennyiség 2007 és 2008 nyara között már a 26,6 ezer tonnát sem érte el. A Sara Lee prognózisai szerint a következő években nagyjából e szinten stabilizálódhat a kereslet – jegyezte meg Seres Tibor.

A Sara Lee termékei nemcsak a kávé-, hanem a teapiacon is meghatározó szerepet játszanak: a tavaly itthon értékesített, több mint 1400 tonnányi teatermék 41,5 százaléka került ki a cég üzemeiből.

„A Coop az egyik legfontosabb üzleti partnerünk, rajta keresztül elérjük az ország legkisebb településeit is” – mondta Seres Tibor. „A Coop Rallyn a kezdetektől részt veszünk, mert jó kezdeményezésnek tartjuk, amely amellett, hogy rávilágít a minőségi magyar élelmiszerek jelentőségére, üzleti kapcsolataink erősítését is szolgálja” – tette hozzá. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.