BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új ásványvizekkel jelent meg a Coca-Cola

Augusztusban piacra lépett ízesített ásványvizeivel, több termékénél pedig új csomagolást vezetett be a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. – mondta Tarsoly József, a társaság ügyvezető igazgatója. A piaci vizsgálatok azt mutatják, hogy a hazai fogyasztók a hagyományos gyümölcsízeket kedvelik, ezért a cég ezekre alapozza új termékcsaládját. A Coca-Cola citrus–guarana és barack–aloe ízekben forgalmazza NaturAqua márkáját. Az ízesített ásványvizek egyelőre kis hányadát képviselik a mintegy egymilliárd literes magyar ásványvízpiacnak, de e kategóriában látványos növekedés figyelhető meg. A tavalyi forgalom például az egy évvel korábbinak a kétszeresére bővült, és ágazati szakértők az idén is hasonló növekedési ütemre számítanak.

Az AC Nielsen adatai szerint a CCBM a Zalaszentgróton gyártott NaturAquával mintegy 18 százalékos részarányt birtokol a hazai ásványvízpiacon, és ezzel a második helyet foglalja el a Szentkirályi Ásványvíz Kft. előtt. A piacvezető szerepet a Nestlé tulajdonában lévő Kékkúti Ásványvíz Zrt. tölti be. A NaturAqua ugyanakkor ma vezető márkának számít a hazai piacon forgalmazott ásványvizek között.

A Coca-Cola 2003 áprilisa óta palackozza a NaturAquát Zalaszentgróton. A termékek először szénsavas és csendes változatban jelentek meg a boltokban, azóta folyamatosan bővült a választék. A cég a palackozásnál a legfontosabbnak az állandó minőséget tartja, amely minden szempontból megfelel az Európai Unió előírásainak, és igazodik a Coca-Cola Company szigorú követelményeihez is. A vállalat a palackozás során különleges gondot fordít az ásványvíz természetes összetételének, érintetlenségének megőrzésére.

A szénsavmentes ásványvizek iránti igény évek óta növekszik, és e termékkör öt éven belül a magyar piac felét adja majd – vélte Tarsoly József. A Coca-Cola az idén várhatóan 45-40 százalékban értékesít szénsavas és szénsavmentes termékeket, míg a fennmaradó 15 százalékot az enyhén szénsavas kategória teszi ki. A társaság éves szinten 80 millió liter ásványvizet ad el, ennek 70 százaléka nagy, 30 százaléka pedig kis (félliteres vagy ez alatti) kiszerelésű.

Az ügyvezető igazgató szerint a cég a következő néhány évben folyamatosan bővülő kereslettel számol, mivel a hazai piacban jelentős tartalékok vannak. A társaság egy az idén indult 2,5 milliárd forintos beruházással kétszeresére növeli ásványvíz-palackozó kapacitását és további befektetéseket is tervez 2010-ig. A Coca-Cola Magyarország mostanáig mintegy 6 milliárd forinttal járult hozzá a NaturAqua eredményes piaci szerepléséhez. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.