Augusztusban piacra lépett ízesített ásványvizeivel, több termékénél pedig új csomagolást vezetett be a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. – mondta Tarsoly József, a társaság ügyvezető igazgatója. A piaci vizsgálatok azt mutatják, hogy a hazai fogyasztók a hagyományos gyümölcsízeket kedvelik, ezért a cég ezekre alapozza új termékcsaládját. A Coca-Cola citrus–guarana és barack–aloe ízekben forgalmazza NaturAqua márkáját. Az ízesített ásványvizek egyelőre kis hányadát képviselik a mintegy egymilliárd literes magyar ásványvízpiacnak, de e kategóriában látványos növekedés figyelhető meg. A tavalyi forgalom például az egy évvel korábbinak a kétszeresére bővült, és ágazati szakértők az idén is hasonló növekedési ütemre számítanak.
Az AC Nielsen adatai szerint a CCBM a Zalaszentgróton gyártott NaturAquával mintegy 18 százalékos részarányt birtokol a hazai ásványvízpiacon, és ezzel a második helyet foglalja el a Szentkirályi Ásványvíz Kft. előtt. A piacvezető szerepet a Nestlé tulajdonában lévő Kékkúti Ásványvíz Zrt. tölti be. A NaturAqua ugyanakkor ma vezető márkának számít a hazai piacon forgalmazott ásványvizek között.
A Coca-Cola 2003 áprilisa óta palackozza a NaturAquát Zalaszentgróton. A termékek először szénsavas és csendes változatban jelentek meg a boltokban, azóta folyamatosan bővült a választék. A cég a palackozásnál a legfontosabbnak az állandó minőséget tartja, amely minden szempontból megfelel az Európai Unió előírásainak, és igazodik a Coca-Cola Company szigorú követelményeihez is. A vállalat a palackozás során különleges gondot fordít az ásványvíz természetes összetételének, érintetlenségének megőrzésére.
A szénsavmentes ásványvizek iránti igény évek óta növekszik, és e termékkör öt éven belül a magyar piac felét adja majd – vélte Tarsoly József. A Coca-Cola az idén várhatóan 45-40 százalékban értékesít szénsavas és szénsavmentes termékeket, míg a fennmaradó 15 százalékot az enyhén szénsavas kategória teszi ki. A társaság éves szinten 80 millió liter ásványvizet ad el, ennek 70 százaléka nagy, 30 százaléka pedig kis (félliteres vagy ez alatti) kiszerelésű.
Az ügyvezető igazgató szerint a cég a következő néhány évben folyamatosan bővülő kereslettel számol, mivel a hazai piacban jelentős tartalékok vannak. A társaság egy az idén indult 2,5 milliárd forintos beruházással kétszeresére növeli ásványvíz-palackozó kapacitását és további befektetéseket is tervez 2010-ig. A Coca-Cola Magyarország mostanáig mintegy 6 milliárd forinttal járult hozzá a NaturAqua eredményes piaci szerepléséhez. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.