A SPORT+MARKT és a PR Marketing European Football Merchandising Reportjának adatai alapján a hat legfontosabb futballnemzet csapatai összesen 615 millió eurót kerestek a relikviák eladásával – írja a Sportbusiness.
A rangsor elején az angol első osztály húsz klubja áll, 170 millió eurós összteljesítménnyel, ez klubonként 8.6 millió eurót jelent. A spanyol első osztály a második helyen végzett, a csapatok együtt 145, egyenként 7.3 millió eurót kerestek. A Bundesliga csak harmadik, 127 millióval amely a csapatonkénti 7.1 millió eladásokból állt össze.
A Serie A csapatai meglepően alacsony, mindössze klubonként 3.1 millió eurót termeltek, a sort a holland első osztály zárja összesen 22 millió euróval.
Hartmut Zastrow, a SPORT+MARKT ügyvezető igazgatója szerint a merchandising sikerének döntő elemei: a hazai és külföldi szurkolótábor nagysága, a hazai piac mérete, a sportsikerek és végül a marketing stratégia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.