Az idén több társaságnál eredményesen zárult az alvállalkozói tendereljárás. A magánszféra bevonása azonban csak kis lépésekben valósulhat meg, hiszen a közszolgálat nyújtásával járó kötelezettségekhez hozzá kell szokni, elengedhetetlen a megfelelő tőkeerő és folyamatosan biztosítani kell a felelősségteljes rendelkezésre állást. Már tíz társaságnál kötöttek alvállalkozói szerződést, és az utóbbiak által foglalkoztatott buszok száma 200. Bevonásuk nem állt meg, és az eddigi tapasztalatok optimizmusra adnak okot. Az alvállalkozók fokozódó részvétele jótékony hatású az utazóközönségre is, hiszen általában új, magasabb konfortfokozatú, (például légkondicionált) járművekkel látják el feladatukat.
A Volán-társaságok naponta a települések közötti helyközi forgalomban 1,2 millió, a településen belüli helyi forgalomban 1,6 millió utast szállítanak. Naponta a helyközi viszonylatban munkanapokon 38.200, szabadnapokon 18.200, munkaszüneti napokon 15.000 járatot közlekedtetnek. A helyi forgalomban naponta munkanapokon 36.000, szabadnapokon 22.8000, munkaszüneti napokon 20.100 járatot indítanak. A Volán Egyesülés adatai szerint az idén a járatok száma a helyközi forgalomban 1-2 százalékkal, a helyi közlekedésben 3-4 százalékkal csökkent.
Saslics Elemér elmondta, hogy a menetrend szerinti helyközi autóbusz közlekedésben a Volán buszokat legkevésbé Közép-Magyarországon veszik igénybe, az egy lakosra jutó évi utasszám csupán 25,3, ami jóval alatta van a régiók átlagának, ugyanakkor ott a legmagasabb (350) az ezer lakosonkénti személygépkocsik száma. Követendő példának nevezte a Nyugat-Dunántúlt, ahol legtöbben veszik igénybe (az egy lakosra vetített utasszám 64,5) a helyközi autóbusz közlekedést, miközben a régiók rangsorában második helyen vannak az ezer lakosra jutó 312 autóval.
A Volán Egyesülés vezérigazgatója az utasszámról elmondta, hogy a 2000. évi 520 millióról meredeken csökken, és 2008-ban sem haladja meg a 445 milliót. Szeretnék, ha az utasszám csökkenésének üteme mérséklődne. Az egyéni járművek elszívó hatására a jövőben kevésbé számítanak, de a gazdasági válság miatt megszűnő munkahelyek utasszám visszaeséssel számolnak.
A Volán társaságok tarifaemelést nem kezdeményeztek. Saslics Elemér szerint 2009-ben az infláció követő jegyáremelés azonban mindenki számára elfogadható lenne. A jövő év feladatai között említette a közlekedési munkamegosztás EU kompatibilis alakítását, a közszolgáltatás közfinanszírozásának rendszerszintű továbbfejlesztését, a buszrekonstrukció megoldását, a chip-kártyás rendszer és a helyfoglalási rendszer kiterjesztését, a rugalmas közlekedési rendszereket. Bejelentette, hogy január végétől az internetes menetrend-keresőben térképes megjelenést is biztosítanak, azaz a Volán-járatok útvonala, megállóhelyei láthatók lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.