A MÁV adatai szerint csütörtökön a nappalos műszakváltás után javult a vasúti közlekedés helyzete, a Déli pályaudvar ismét fogadta és indította a vonatokat, a Keleti és a Nyugati pályaudvar is működhetett.
A MÁV-START 1.270 munkavállalója közül 329-en sztrájkoltak csütörtökön napközben, 941-en dolgoztak. A MÁV Zrt. pályavasúti területen, a forgalomirányítást végző 2.502 vasutas közül csupán 59-en nem vették fel a munkát, így 2.443-an dolgoztak. A MÁV START Zrt. új javaslatot tett a még elégséges szolgáltatásra, a korábbi javasolt 976 vonat helyett 724 vonat közlekedtetését kezdeményezte, ami a járatok 20 százaléka. Gaskó István, a szakszervezet elnöke valószínűtlennek tartotta, hogy az ajánlatot elfogadnák. Csütörtökön a közlekedési tárca vezetője is reagált az eseményekre.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium felszólította a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetét (VDSZSZ), hogy tartsa be a sztrájktörvényt, és állapodjon meg az elégséges vasúti szolgáltatásról. Hozzátette: aggodalommal figyeli, hogy a szakszervezet ellehetetleníti a vasúti közlekedést, lehetetlenné teszi a békés karácsonyi készülődést és sok százmillió forint kárt okoz az országnak. A minisztérium nem avatkozhat be a munkáltató és a munkavállaló vitájába - mondta Molnár Csaba hozzátéve: ugyanakkor a minisztérium feladata a törvényesség betartatása. Molnár Csaba hangsúlyozta, hogy a minisztérium nem vitatja a sztrájkhoz való jogot. A tárca álláspontja szerint nincs általános vasutas sztrájk, hiszen a vasutas szakszervezetek és a vasutasok többsége nem támogatja a VDSZSZ irreális célkitűzéseit.
A VDSZSZ sajnálatosnak nevezte, hogy Molnár Csaba a tüneti kezelésben érdekelt, nem pedig a kialakult konfliktus kezelésében. A VDSZSZ szerint a még elégséges szolgáltatásról való megállapodás hiánya egyedül a munkáltatót terheli, mivel több mint egy éve képtelen szakszervezetünk erre irányuló javaslatainak érdemi megvitatására. Kizárólag saját elképzeléseit tartja megvalósíthatónak, aminek gyakorlatilag a sztrájk ellehetetlenítése az egyedüli célja. A VDSZSZ szerint a miniszternek az a kijelentése, ami a sztrájkban követelt jogellenes magatartásra vonatkozik, megalapozatlan.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete is növekvő aggodalommal figyeli a vasutassztrájkot és, mint erős szakszervezet nem ért egyet azokkal az eszközökkel és módszerekkel, amelyeket a VDSZSZ alkalmaz - áll abban a közleményben, amelyet Kiss László elnök aláírásával a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) juttatott el az MTI-hez.
A MOSZ szerint a közvélemény nem tudja megkülönböztetni az egyes vasúti munkavállalói csoportokat és az őket képviselő szakszervezeteket, így a VDSZSZ vezetőinek felelőtlen magatartása, azok morális következményei a mozdonyvezetőket is érintik. A MOSZ eddig sem és a jövőben sem ítél el sztrájkoló munkavállalót, sztrájkot szervező szakszervezetet.
Ezzel együtt a MOSZ álláspontja szerint az állampolgároknak joguk van időben tájékoztatást kapni a sztrájk kezdetéről, sőt joguk van az elégséges szolgáltatásokhoz is. "Rendkívül sajnáljuk, hogy a MOSZ vezetése felesleges és bántó támadást intézett szakszervezetünkkel szemben. Erre soha nem adtunk okot, hiszen minden megmozdulásukat szolidaritásunkkal erősítettük" - fogalmaz ezzel szemben a VDSZSZ
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.