A két cég szinte egyszerre állt elő a Paraguayban és Brazíliában élő guaraní indiánok által édes fűnek nevezett sztíviacserje leveleiből nyert, a cukornál sokszorta édesebb, de teljesen kalóriamentes, és állítólag a fogzománcra sem káros kivonattal ízesített ital tervével.
Az amerikai Gyógyszer- és Élelmiszer-ellenőrzési Hatóság hosszas vizsgálódás után csak tavaly decemberben engedélyezte a – károsnak tartott összetevői miatt korábban tiltott – sztívia élelmiszer-ipari alkalmazását. A Coca-Cola az amerikai Cargill élelmiszer-ipari céggel közösen fejlesztette ki termékét, s a napokban Chicagóban és New Yorkban kezdte árusítani a sztíviát – pontosabban az abból nyert Truviát – tartalmazó Sprite Green üdítőitalt, amelyet a tervek szerint hamarosan újabb két íz követ Odwalla néven.
A PepsiCo is jelen van az amerikai piacon a szintén sztíviaalapú – a Canderel édesítőjéről ismert chicagói Merisant céggel közösen kifejlesztett – PureVia felhasználásával előállított, háromféle ízben kínált új SoBe Lifewater termékekkel. Mindkettőjüket megelőzte azonban az alig több mint egy éve alakult seattle-i Zevia által piacra dobott, a világ első, kizárólag természetes édesítőszert tartalmazó diétás italaként reklámozott Zevia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.