Vass Károly, a Nemzeti Utánpótlás-nevelési és Sportszolgáltató Intézet megbízott főigazgatója szerint a pálya felújítása 10-15 évente mindenképpen szükséges. A felújítás azért is elengedhetetlen, mert 2010-ben Szegeden rendezik az egyetemi evezős világbajnokságot, így a nemzetközi szabályoknak megfelelően a korábbi hatról nyolcra kellett bővíteni az evezős pályák számát.
A Nemzeti Kajak-kenu és Evezős Olimpiai Központ meder felújítási munkálatai - a 2008. októberi vízleeresztést követően - a közbeszerzési szerződésben foglalt ütemterv szerint kezdődtek el. A kivitelezési tervek elkészülte után, a szakszövetségek a tervekben szereplő műszaki megoldásokat véleményezték, majd elfogadták a műszaki tervdokumentációkat.
A beruházás során a legnagyobb problémát az evezős indító ponton rendszer megoldása jelentette. Az eredeti elképzelés egy belga gyártmányú rendszer megvásárlása volt, de ezt az euró árfolyamváltozása lehetetlenné tette (kb. 15-20 M Ft hiányzott e rendszer megvásárlásához és telepítéséhez). A megkeresett magyar gyártócégek közül két megoldás látszott megvalósíthatónak, amelyeket előzetes véleményezésre a Magyar Evezős Szövetség (MESZ) is megkapott.
A költségvetés szerint, a finanszírozhatóság szempontjából a szegedi ajánlatot lehetett elfogadni. Ez a MESZ által kért módosításokkal együtt megfelelt a FISA előírásainak is. Komoly gondot okozott az időjárás, mert a tervezettnél nagyobb mennyiségű kitermelt földet kellett elszállítani a mederből, és ezt hátráltatta a váratlanul sok csapadék. A körülmények ellenére az ütemterv mindvégig tartható volt, így nincs akadálya a május 2-3-i evezős nemzetközi verseny lebonyolításának. Összegezve, a pénzügyi és időjárási nehézségek ellenére a Maty-éri 350 millió forintos beruházás jó színvonalon, és a tervezett ütemben folyt.
VGO-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.