A mobil pénzügyi szolgáltatások pályafutása 2007-ben kezdődött, amikor a Safaricom Kenyában bevezette az M-PESA szolgáltatást. A cég jelenleg 6,5 millió ügyféllel rendelkezik, vagyis az ország minden hatodik lakosa a Safaricom segítésével intézi pénzügyeit a mobiltelefonján. A CGAP szerint a piac gyorsan növekszik, 2010-re mintegy 120 szolgáltató csatlakozik majd, 2012-re pedig 5 milliárdot tesz ki a forgalom – jelenti a Reuters.
A szervezet kimutatása szerint az 5 milliárdos közvetlen forgalom mellett a mobilcégek 2 milliárd dollárt takarítanak majd meg a hatékonyabb ügyfélkezelésen. Afrikában ötből egy csak lakos rendelkezik bankszámlával – a pénzintézetektől óriás befektetést követelne a fiókhálózat kiépítése a hatalmas országok távoli pontjain. A mobiltelefonálás viszont egyre népszerűbb: 2003-ban még csak 50 millió készülék volt használatban a kontinensen, ez a szám 2007-re 270 millióra nőtt.
A mobil szolgáltatások skálája gyorsan kiszélesedett az egyszerű fizetésektől a taxi vagy a közüzemi számlák kifizetéséig. 2012-re várhatóan 1,7 milliárdan élnek majd a fejlődő országokban bankszámla nélkül, de mobiltelefonnal a kezükben. Az optimista becslések szerint pár éven belül 1 milliárdan kezdik majd használni a mobil pénzügyi szolgáltatásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.