BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bezöldült a Škoda

Greenline jelzéssel hozza forgalomba a Škoda Auto minden olyan modelljét, amelyek erős, ám csökkentett összlökettérfogatú, turbófeltöltésű motorjaikkal, valamint a hajtásláncaikon illetve karosszériáikon végzett különböző módosításaik eredményeképpen különösen gazdaságosan bánnak az üzemanyaggal. E speciális kivitelek károsanyag-kibocsátása is jóval kedvezőbben alakul.

A Fabia Greenline és a Fabia Combi Greenline az1,4 TDI PD DPF erőforrással készül, amelynek üzemanyag-fogyasztását a célzottan alkalmazott gazdaságossági megoldások 100 kilométerenként mindössze 4,1 literre, széndioxid-kibocsátását pedig kilométerenként 109 grammra mérséklik.

Légellenállása csökkentésére a Fabia Greenline 15 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztett karosszériával készül, míg alját a nem kívánt turbulenciák megelőzésére kiterjedt burkolattal látják el.

A Škoda Auto üzemanyag-takarékosság terén rendelkezésre álló tapasztalatainak és tudásának következetes gyakorlati alkalmazása az Octavia-sorozatban folytatódik. Az üzemanyag-fogyasztás hatékony mérséklésének alapjait ez esetben is a motorok – a teljesítmény tekintetében a turbófeltöltés illetve a common-rail technika alkalmazásával teljes mértékben kiegyenlített – „downsizing” koncepciója képezi.

A mérsékelt üzemanyag-fogyasztású Octavia „szíve” a teljes egészében új fejlesztésű motor, amelynek fejlett gazdaságossági megoldásai aprólékos fejlesztőmunka eredményeképpen különösen alacsony fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket eredményezett.

Az 1,6 literes TDI-erőforrás a kombinált menetciklust kilométerenként mindössze 114 gramm széndioxid kibocsátása mellett teljesítette, 100 kilométerenként 4,4 liter gázolaj felhasználása mellett. Common-rail befecskendező rendszerének köszönhetően e négyhengeres erőforrást rendkívül kulturált járás és nyomatékos karakter jellemzi.

Az Octavia Greenline modell saját tömegét átdolgozott felszereltsége mérsékli, így a motor könnyebb járművet mozgathat. Mindemellett a jármű aljának aerodinamikai borításai gondoskodnak alacsonyabb légellenállásról, s a gyorsításhoz, illetve a magasabb sebességtartományokon szükséges vonóerőt a különösen alacsony gördülési ellenállású, 15 százalékkal megnövelt légnyomású gumiabroncsok mérséklik tovább.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.