Az Unilever brit– holland élelmiszer- és vegyipari csoport bejelentette, hogy 1,275 milliárd dollárért megveszi az amerikai Sara Lee testápolási üzletágát. A Sara Lee kozmetikai márkáinak megszerzésével tovább erősítheti – a Dove, Axe, Rexona révén már most is domináns – pozícióit a testápolási cikkek nyugat-európai piacán, és előrenyomulhat Ázsiában is. Ha megvalósul az akvizíció, az elsősorban a hamburgi székhelyű Beiersdorf gondjait növelheti, amelynek forgalma amúgy is csökkent az idei második negyedévben.
A még versenyhatósági és szakszervezeti jóváhagyásokra váró, valószínűleg csak jövőre lezáruló vételi ügylet a legnagyobb lesz a londoni és rotterdami székhelyű társaság életében azóta, hogy 2000-ben 24 milliárd dollárért felvásárolta a Bestfoods céget. Az akvizíció melletti döntésben meghatározó szerepet játszhatott a Bloomberg szerint a januárban kinevezett új vezérigazgató, az 53 éves holland Paul Polman, aki korábban már a svájci Nestlé és az amerikai Procter & Gamble konszernek bevételeit is felvásárlásokkal növelte.
Az Unilever Magyarországon Nyírbátorban gyárt háztartás-vegyipari és kozmetikai termékeket, ahol néhány hete fejezett be egy jelentős kapacitásnövelő beruházást új gyártósorok beállításával. Emellett Röszkén (élelmiszerek) és Veszprémben (jégkrémek) is működtet üzemet.
A csoport a múlt évinél valamivel több, mintegy 40,7 milliárd euró árbevételre számít az idén, amely jövőre akár 42,2 milliárdra növekedhet. Június végén az Unilever készpénzállománya elérte az 1,9 milliárd eurót.
A hazánkban szintén jelen levő Sara Lee csoport a jövőben a melegital- és élelmiszer-üzletágaira kíván összpontosítani. A divízióeladás a többi között segítheti az egymilliárd dolláros részvény-visszavásárlási tervének megvalósulását. GI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.