BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A titok: hagyomány és újítás

„Rendkívül hasznos minden olyan esemény, amely a kiváló magyar élelmiszerek ismertségét növeli” – hangsúlyozta lapunknak Csányi Sándor, a Pick Szeged Zrt. tulajdonosa az idei Coop Rally ünnepélyes rajtja előtt. A negyedik alkalommal zajló verseny szegedi kiindulópontja nem véletlen, hiszen az idén 140 éves cég a mai napig képes volt megőrizni hírnevét. Csányi Sándor ezzel kapcsolatban kiemelte: „Egy ilyen esemény alkalmas arra, hogy az egész országban népszerűsítse termékeinket.”

A tulajdonos szerint a Pick sikerének titka az, hogy ötvözni tudják a hagyományt és a fejlődést. „A hagyomány azt jelenti, hogy meg kell őrizni azokat az ízeket, gyártási eljárásokat, amelyek 140 éven át sikeresek tudtak lenni. Ám változnak a fogyasztói szokások, és ezeknek is meg kell felelni, így folyamatosan fejlesztjük termékeinket. Például a klasszikus téliszaláminak létezik már könnyebb változata azok kedvéért, akik diétázni akarnak vagy más étkezési stílust képviselnek” – mondta el Csányi Sándor. Kiemelte ugyanakkor a technológiai fejlesztések fontosságát. Mint elmondta: „Az egyik leggyorsabban változó technológia az élelmiszeriparé. Ha az újításokat nem követnénk, hatékonyságban is lemaradnánk.” Csányi egy a Financial Timesban megjelent kimutatást hozott példaként, amely szerint a világ leginnovatívabb iparága az élelmiszergyártás. „Amikor befektettem, nem is tudtam, hogy ilyen high-tech iparba szálltam be. De itt kiderült, hogy igenis számít az innováció: a termékek ötven százaléka cserélődik le évente, a technológia 3-5 évente megújul. Csak úgy lehet talpon maradni, ha nagyon tudatos munkával, hosszú távú célokkal az alapoktól megpróbálunk minden folyamatot korszerűen menedzselni” – tette hozzá.

A Pick számára is komoly konkurenciát jelentenek az importélelmiszerek. Csányi Sándor szerint a versenyt nem szabad kizárni vagy akadályozni, ám fontosnak tartja a korrekt körülmények között tartását. „Sajnos ezzel kapcsolatban vannak problémák – jegyezte meg. – Előfordul, hogy külföldi termelők, kereskedők Magyarországot honi piaci zavaraik levezetésére használják, így kerülhetnek lejárat előtt tartós termékek az országba.” Az sem mellékes azonban, hogy a Magyarországon magas színvonalú élelmiszer-biztonság nem minden országra jellemző, a vásárló azonban nehezen tud különbséget tenni – tette hozzá Csányi, aki szerint az importtermékek ellenőrzésére kellene nagyobb hangsúlyt fektetni. Mint elmondta: üdvözlendő minden olyan törvényhozói kezdeményezés, amelynek célja, hogy a magyar termékek megfelelő arányban jelenhessenek meg a hazai piacon.

„Ugyanakkor végső soron az üzletláncok hozzáállásától függ, hogy a boltok polcain az elvárható arányosság létrejöjjön. Ezért is elismerésre méltó, hogy a Coop üzletpolitikájában gondot fordít erre” – emelte ki a Pick Szeged Zrt. tulajdonosa, hozzátéve: „A Cooppal jó a kapcsolatunk, és a társaság valóban élen jár a magyar termékek népszerűsítésében.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.