A BSL ágazati szövetség ügyvezetője, Karlheinz Schmidt szerint mindenekelőtt azok a kisvállalkozók veszélyeztetettek, akik alvállalkozóként nagy szállítócégeknek dolgoznak, mert a szállításban egyelőre nem látni a keresleti hullámvölgy végét.
A megcsappant kereslet hatásait súlyosbította, hogy az év elején emelkedtek a teherszállítás autópályadíjai.
A WirtschaftsWoche értesülése szerint a német szállítási ágazatban az első félévben a csődkérelmek száma több mint 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az idei első félévben 445 cég tűnt el, tavaly egész évben 531 a mintegy 55 ezer speditőrcég közül.
Karlheinz Schmidt szerint az ágazat a második világháború óta legmélyebb válságát éli, a csőd következében eltűnő cégek számát többszörösen meghaladja azon vállalkozásoké, amelyek "csendben" távoznak a piacról, vagyis önként szüntetik meg tevékenységüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.