Tovább nőtt a vásárlói tudatosság Magyarországon: ezt mutatja a kirakat.hu és az Ipsos tegnap nyilvánosságra hozott, 2009 első fél évére vonatkozó tudatos vásárlói indexe (TVI). A vásárlók szívesebben vesznek magyar terméket, és egyre többen tájékozódnak interneten a vásárlások előtt.
A jelenleg 5-ös átlagot mutató TVI azt jelzi, hogy ha lassan is, de stabilan nő a vásárlási tudatosság. Ez azzal magyarázható, hogy a válság hatására már jobban odafigyelünk az árakra, körültekintőbben és gyakrabban tájékozódunk a vásárlásaink előtt, és egyre inkább olyasmire költünk, amit előre elterveztünk.
A vásárlói tudatosságot egzaktan mérő TVI az eredményeket egy olyan hétfokú skálán jeleníti meg, ahol az 1-es kategória a legkevésbé, a 7-es a leginkább tudatos fogyasztókat jelöli. A 2007 decemberében végzett első felmérés eredményei szerint a TVI 4,55 ponton állt, míg a 2008-as már 4,95-os átlagot mutatott. Az idei pozitív irányú elmozdulás annak köszönhető, hogy a felnőtt lakosság 40 százaléka már a 4-es, illetve az 5-ös kategóriába sorolható.
Az új kutatás eredményei szerint megnőtt azon internetezők tábora, akik tudatosan használják a világhálót vásárlási döntéseiknél. Így például míg 2008-ban az internetre látogatók 53 százaléka igyekezett termékeket, szolgáltatásokat megismerni a világhálón levő cikkek, tesztek, leírások böngészésével, addig ez az arány 2009-ben 80 százalékra ugrott. A felmérés azt mutatja, nemcsak az arányok nőttek, hanem a gyakoriságok is, tehát azok, akik az interneten tájékozódnak, nem csupán többen vannak, de egyre gyakrabban teszik ezt. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.