Mind a gépi, mind a kézi mosogatószerek forgalma jelentősen emelkedett 2008 szeptembere és 2009 augusztusa között – derül ki a Nielsen piackutató frissen ismertetett mosogatószer-piaci elemzéséből. A piacot jelenleg domináló kézi szegmens kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2008. szeptember és 2009. augusztus között a megelőző 12 hónaphoz képest. Ugyanebben az időszakban a gépi szegmens értékesítése 30 százalékkal nőtt. Összességében a mosogatószerek piacmérete az augusztussal zárult egy évben megközelítette a 11 milliárd forintot.
A forgalom nagyarányú növekedésének fő oka az áremelkedés: a gépi mosogatószer menynyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 18 százalékkal volt magasabb az idén július–augusztusban, mint a tavalyi hasonló periódusban; a kézi mosogatószeré pedig 17 százalékkal.
A mosogatószer az egyik legnagyobb forgalmú háztartási vegyi áru. A kereskedelmi forgalomból az értéket tekintve kétharmad jut a kézi, egyharmad pedig a gépi mosogatószerekre a legfrissebb adatok szerint.
A bolti eladás a gépi szegmensben erősen koncentrált. A modern háztartásokban használatos terméket főleg a modern bolttípusokban vásárolják. Jelenleg 54 százalék a hipermarket részaránya, az előző évi 57 százalékkal szemben. A 401–2500 négyzetméteres csatornára 18 százalék jut, a vegyiáru-boltok piaci részesedése pedig 22 százalék. Ehhez képest jóval inkább megoszlik a kézi mosogatószer forgalma (lásd a táblázatban).
A gyártói márkás mosószerek piaci pozíciója erős, ugyanis a kereskedelmi márkák részaránya a mosószerek teljes bolti forgalmából csak 16 százalék. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.