BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Emelkedő forgalom a mosogatószer-piacon

Mind a gépi, mind a kézi mosogatószerek forgalma jelentősen emelkedett 2008 szeptembere és 2009 augusztusa között – derül ki a Nielsen piackutató frissen ismertetett mosogatószer-piaci elemzéséből. A piacot jelenleg domináló kézi szegmens kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2008. szeptember és 2009. augusztus között a megelőző 12 hónaphoz képest. Ugyanebben az időszakban a gépi szegmens értékesítése 30 százalékkal nőtt. Összességében a mosogatószerek piacmérete az augusztussal zárult egy évben megközelítette a 11 milliárd forintot.

A forgalom nagyarányú növekedésének fő oka az áremelkedés: a gépi mosogatószer menynyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 18 százalékkal volt magasabb az idén július–augusztusban, mint a tavalyi hasonló periódusban; a kézi mosogatószeré pedig 17 százalékkal.

A mosogatószer az egyik legnagyobb forgalmú háztartási vegyi áru. A kereskedelmi forgalomból az értéket tekintve kétharmad jut a kézi, egyharmad pedig a gépi mosogatószerekre a legfrissebb adatok szerint.

A bolti eladás a gépi szegmensben erősen koncentrált. A modern háztartásokban használatos terméket főleg a modern bolttípusokban vásárolják. Jelenleg 54 százalék a hipermarket részaránya, az előző évi 57 százalékkal szemben. A 401–2500 négyzetméteres csatornára 18 százalék jut, a vegyiáru-boltok piaci részesedése pedig 22 százalék. Ehhez képest jóval inkább megoszlik a kézi mosogatószer forgalma (lásd a táblázatban).

A gyártói márkás mosószerek piaci pozíciója erős, ugyanis a kereskedelmi márkák részaránya a mosószerek teljes bolti forgalmából csak 16 százalék. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.