BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felemás fél évet zárt a Tesco csoport

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a 14 országban (köztük hazánkban) több mint 4300 áruházat működtető brit Tesco nettó árbevétele 9,2, nettó nyeresége 1,3 százalékkal – 27,78, illetve 1,03 milliárd fontra – nőtt folyó üzleti éve első, augusztus 29-én zárult felében. A mostani profitbővülés az elmúlt 11 év legkisebb félévi üteme a Bloomberg szerint. Ebben az akvizíciókkal járó egyszeri költségek mellett a kelet-európai és írországi receszszió is szerepet játszott.

A cheshunti székhelyű társaság ír-, magyar-, lengyel-, cseh- és törökországi, valamint szlovákiai egységeinek együttes kereskedelmi haszna 5 százalékkal mérséklődött, míg a csoporté összességében 14 százalékkal nőtt. Az említett egységek bruttó forgalma is csak 0,9 százalékkal (4,8 milliárd euró közelébe) bővült, szemben a Tesco összbevételének mintegy kétharmadát adó nagy-britanniai 2,8 százalékos növekedéssel. Ráadásul a legalább már egy éve nyitva tartó belföldi üzletei együttes forgalma (üzemanyagok nélkül) 3,7 százalékkal haladta meg a 2008 első félévit, igaz, a második negyedévben már visszafogta a szigetországi kereslet erősödését a helyi élelmiszerárak csökkenésének lassulása.

A csoport vezetősége összességében stabilnak nevezte magyarországi forgalmát, beleértve a legalább egy éve nyitva tartó áruházakét is, jóllehet a júliusi áfaemelés általában tovább rontotta a fogyasztási kedvet. Ezért a sajtóközlemény szerint tovább vizsgálják az itteni költségcsökkentési lehetőségeket, beleértve a beruházásokat. A Tesco-Global Áruházak Zrt.-nél kérdésünkre elmondták, hogy a tavalyi 26 új egységgel szemben az idén 32-vel bővül a magyarországi lánc, ezek zömét már megnyitották. A beruházásoknál a költségkímélés elsősorban az energiatakarékosabb megoldások, valamint a tartósabb anyagok előnyben részesítését jelenti. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.