BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön a Koodza diszkontlánc

Új sportszerlánc készül a magyar piacra. A Koodza üzletek ugyanahhoz a befektetői csoporthoz tartoznak, mint a Decathlon, ám amíg az 70 sportág termékeit kínálja 2000–12 000 négyzetméteres áruházaiban, addig a Koodza ízig-vérig diszkontlánc. Pontosabban diszkontlánc lesz, hiszen csupán most kezdődött az új hálózat piaci bevezetése az unióban. Franciaországban 11, Spanyolországban és Belgiumban 3-3, Portugáliában és Olaszországban pedig 1-1 Koodza lesz az év végéig.

A Decathlon a városszéli bevásárlóközpontok környékén épít saját tulajdonban lévő áruházakat, a kétezerfajta terméket kínáló Koodza viszont bérli az ezer négyzetméteres egységeket. A kevés eladóval dolgozó Koodzát azért találták ki, hogy alacsony működési költsége révén olcsóbb lehessen versenytársainál. Ezért aztán – hogy „házon belül” ne támasszon konkurenciát – sosem lesz Koodza Decathlon közelében. Ott viszont létesítenek, ahol nem érdemes nagy áruházat létrehozni, illetve ahol jövet-menet útba esik a napi bevásárlások alkalmával – mondta el a Koodza Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Sárdi Péter.

Az első három áruház Tökölön, Érden és Hatvanban nyílik november végén. A tervek szerint jövőre 8-9, két év múlva további 5-6 Koodza nyílik országszerte a nagyobb városokban, később pedig a Baja, Salgótarján, Mohács méretű kisebbeket is megcélozza a cég. Az már ma biztos, hogy a főváros belterületén sosem lesz Koodza, mert ritka az egyben kiadó ezer négyzetméteres ingatlan, másrészt nem is lehetne kigazdálkodni a bérleti díjat a tervezett alacsony fogyasztói árszintből – emelte ki Sárdi Péter.

A nagy testvér, a jelenleg nyolc áruházzal rendelkező Decathlon ugyanakkor folytatja a hálózatbővítést. Október végén Kecskeméten, novemberben Dunaújvárosban és Szombathelyen, decemberben pedig Maglódon nyílik új sportáruház. Ugyancsak az év vége körül készül el Hatvanban az a 18 ezer négyzetméteres logisztikai központ, ahonnan ellátják a francia sportáruházlánc környékbeli országokban működő több mint húsz egységét. Amint a magyar, román, szlovák és ukrán hálózatbővítések szükségessé teszik, az épületet 12 ezer négyzetméterrel bővíti a cég a későbbiekben. A Magyarországon ötszáz alkalmazottal dolgozó társaság 2012-ig minden megyeszékhelyen meg kíván jelenni.

A Koodza-üzletek elsősorban a jelenleg 12 tagú Intersport hálózatnak jelentenek majd konkurenciát. Bár mire az első sportdiszkontok megnyílnak, addigra már 14 Intersport lesz Magyarországon, mivel október végén a győri Duna Centerben, novemberben pedig a budai Skála helyén épült Allee bevásárlóközpontban kezdi meg a munkát egy-egy ezer négyzetméteres sportáruház.

A 400 márkát forgalmazó üzletek felét az IS Sport üzemelteti, másik hat pedig franchise-szerződés révén kötődik az Intersporthoz. A hálózat az elmúlt évben 11 áruházzal 4,8 milliárd forintos forgalmat ért el. Tavaly decemberben még úgy tájékoztatta lapunkat Gabriele Fenninger, az Intersport Ausztria magyar piaci terjeszkedésért felelős elnöke, hogy 2009-re öt egység nyitását tervezik hazánkban, s néhány éven belül már harmincra kívánják növelni szaküzleteik számát.

Az elmúlt évben nyolc áruházat nyitott a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft., és az idén Gödöllőn létesülttel együtt összesen 26 áruházzal rendelkezik. A piac többi szereplőjéhez hasonlóan a Hervis is tapasztalja a válság hatását: a nemzetközi márkák – különösen a drágább cikkek – forgalma érezhetően mérséklődik. Csupán a két piacvezető sportruházati márka a kivétel, de ezek esetében is csökkenteni kellett a fogyasztói árakat – mondta el a társaság kereskedelmi igazgatója, Bari Zsolt. A magyar sportcikkpiac viszont nem annyira koncentrált, mint az osztrák, ahol a forgalom 70 százaléka az Intersport, a Hervis és az Eybl kezében van. Nálunk a Decathlon, az Intersport és a Hervis együttesen a piac felét sem fedi le.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.