Új sportszerlánc készül a magyar piacra. A Koodza üzletek ugyanahhoz a befektetői csoporthoz tartoznak, mint a Decathlon, ám amíg az 70 sportág termékeit kínálja 2000–12 000 négyzetméteres áruházaiban, addig a Koodza ízig-vérig diszkontlánc. Pontosabban diszkontlánc lesz, hiszen csupán most kezdődött az új hálózat piaci bevezetése az unióban. Franciaországban 11, Spanyolországban és Belgiumban 3-3, Portugáliában és Olaszországban pedig 1-1 Koodza lesz az év végéig.
A Decathlon a városszéli bevásárlóközpontok környékén épít saját tulajdonban lévő áruházakat, a kétezerfajta terméket kínáló Koodza viszont bérli az ezer négyzetméteres egységeket. A kevés eladóval dolgozó Koodzát azért találták ki, hogy alacsony működési költsége révén olcsóbb lehessen versenytársainál. Ezért aztán – hogy „házon belül” ne támasszon konkurenciát – sosem lesz Koodza Decathlon közelében. Ott viszont létesítenek, ahol nem érdemes nagy áruházat létrehozni, illetve ahol jövet-menet útba esik a napi bevásárlások alkalmával – mondta el a Koodza Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Sárdi Péter.
Az első három áruház Tökölön, Érden és Hatvanban nyílik november végén. A tervek szerint jövőre 8-9, két év múlva további 5-6 Koodza nyílik országszerte a nagyobb városokban, később pedig a Baja, Salgótarján, Mohács méretű kisebbeket is megcélozza a cég. Az már ma biztos, hogy a főváros belterületén sosem lesz Koodza, mert ritka az egyben kiadó ezer négyzetméteres ingatlan, másrészt nem is lehetne kigazdálkodni a bérleti díjat a tervezett alacsony fogyasztói árszintből – emelte ki Sárdi Péter.
A nagy testvér, a jelenleg nyolc áruházzal rendelkező Decathlon ugyanakkor folytatja a hálózatbővítést. Október végén Kecskeméten, novemberben Dunaújvárosban és Szombathelyen, decemberben pedig Maglódon nyílik új sportáruház. Ugyancsak az év vége körül készül el Hatvanban az a 18 ezer négyzetméteres logisztikai központ, ahonnan ellátják a francia sportáruházlánc környékbeli országokban működő több mint húsz egységét. Amint a magyar, román, szlovák és ukrán hálózatbővítések szükségessé teszik, az épületet 12 ezer négyzetméterrel bővíti a cég a későbbiekben. A Magyarországon ötszáz alkalmazottal dolgozó társaság 2012-ig minden megyeszékhelyen meg kíván jelenni.
A Koodza-üzletek elsősorban a jelenleg 12 tagú Intersport hálózatnak jelentenek majd konkurenciát. Bár mire az első sportdiszkontok megnyílnak, addigra már 14 Intersport lesz Magyarországon, mivel október végén a győri Duna Centerben, novemberben pedig a budai Skála helyén épült Allee bevásárlóközpontban kezdi meg a munkát egy-egy ezer négyzetméteres sportáruház.
A 400 márkát forgalmazó üzletek felét az IS Sport üzemelteti, másik hat pedig franchise-szerződés révén kötődik az Intersporthoz. A hálózat az elmúlt évben 11 áruházzal 4,8 milliárd forintos forgalmat ért el. Tavaly decemberben még úgy tájékoztatta lapunkat Gabriele Fenninger, az Intersport Ausztria magyar piaci terjeszkedésért felelős elnöke, hogy 2009-re öt egység nyitását tervezik hazánkban, s néhány éven belül már harmincra kívánják növelni szaküzleteik számát.
Az elmúlt évben nyolc áruházat nyitott a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft., és az idén Gödöllőn létesülttel együtt összesen 26 áruházzal rendelkezik. A piac többi szereplőjéhez hasonlóan a Hervis is tapasztalja a válság hatását: a nemzetközi márkák – különösen a drágább cikkek – forgalma érezhetően mérséklődik. Csupán a két piacvezető sportruházati márka a kivétel, de ezek esetében is csökkenteni kellett a fogyasztói árakat – mondta el a társaság kereskedelmi igazgatója, Bari Zsolt. A magyar sportcikkpiac viszont nem annyira koncentrált, mint az osztrák, ahol a forgalom 70 százaléka az Intersport, a Hervis és az Eybl kezében van. Nálunk a Decathlon, az Intersport és a Hervis együttesen a piac felét sem fedi le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.