Úgy érzik, ezzel nemcsak a verseny szabadsága sérül, de az a magyar-ukrán kormányközi egyezmény is, amely a Záhonynál bejövő tehervonatok fogadására a MÁV Zrt-t jogosította fel. E jog szerintük a MÁV Cargo Zrt. eladásával közvetve a Rail Cargo Austriához került. „Eladtuk a Cargóval a magyar-ukrán határt az osztrákokak", fogalmazott lapunknak az egyik hazai magánvasút társaság vezetője.
„Szó sincs a kormányközi megállapodás megsértéséről. A MÁV Cargo Zrt. nem örökölte meg a határon bejövő vonatok fogadásának a jogát, az továbbra is a MÁV Zrt-é”, reagált a felvetésre a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kovács Imre.
Záhony mellett az is fáj a többi magánvasút társaságnak, hogy túl eminens a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a vasúti engedélyek kiadásakor. Miközben a hazai piacot „ellepték" a szomszédos országok vasúttársaságai, a hazaiak engedélykérelmét rendre visszadobják a környező országok vasúti hatóságai.
Uniós szinten sem érvényesülnek maradéktalanul a liberalizált piac játékszabályai. Az Európai Bizottság ezért nyomást kíván gyakorolni a tagállamokra, hogy hiánytalanul és pontosan tegyenek eleget a vasúti teherszállítási piac megnyitását tartalmazó Első Vasúti Csomag direktíváinak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.