A sikertelen csehországi tapasztalatokból okulva nem a turistákra, hanem a hazai közönségre alapozza üzleti stratégiáját a Budapesten terjeszkedő Coffeeheaven – mondta lapunknak Szili Katalin, a társaság operatív vezetője. A közel kilencven kelet-európai kávézót működtető cég Magyarországon egyelőre csak Budapesten bővíti üzletei számát. Az Astoriánál a napokban nyílt meg a negyedik kávézó, és a tervek szerint a közeljövőben a budai oldalra is átköltözik a brit tulajdonosi körhöz tartozó lengyel lánc.
A vendégek 90 százaléka jellemzően magyar vagy itt élő külföldi – mondja Szili Katalin. Eddig főleg a budapesti bevásárlóutcákban – így a Fashion Streeten – bérelt üzletet a Coffeeheaven, de a múlt héten egy irodaházban is megnyitottak egy egységet. Az operatív vezető szerint a kedvező bérleti feltételektől függ, milyen ütemben és hol terjeszkedik a lánc; a tervek alapján jövőre legalább két új helyen nyitnának kávézót, és újra megjelennének a bevásárlóközpontokban. Itt egyébként már volt egy rossz tapasztalatuk: az Arena Plazában bezárni kényszerültek első üzletüket.
Tavalyi pénzügyi évét az árbevétel növelése ellenére veszteséggel zárta a Közép-Európában aktív kávézólánc. A Coffeeheaven eddigi legnagyobb veszteségeit Csehországban szenvedte el, míg legnagyobb piacán, Lengyelországban továbbra is eredményesek tudtak maradni. Mint azt Richard Worthington, a társaság vezérigazgatója a Financial Timesnak nyilatkozta: a csehországi tetemes veszteségek a gazdasági recesszió helyi közönségre gyakorolt kedvezőtlen hatásával éppúgy magyarázhatók, mint a prágai idegenforgalom drasztikus zuhanásával. A Coffeeheaven a nehézségek miatt eddig nyolc kávézóját zárta be Csehországban, míg a szlovák és a román piacról teljesen kivonult. A lánc pillanatnyilag 61 lengyel, 14 cseh, 7 lett, valamint 3 bolgár, illetve 4 magyar kávézót üzemeltet a régióban. A térségen belül nálunk jelent meg utoljára a társaság. GT
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.