A szeptemberi autóeladási adatokon érzékelhető a roncsautóprogram lezárulása. Az elmúlt hónapban a tavalyi szeptemberhez képest 23 százalékkal kevesebb, mindössze 746 ezer személyautót és pickupot adtak el az Egyesült Államokban.
Az autópiac gyengülését - 40 százalékot meghaladó zuhanással - éppen a General Motors és Chrysler sínylette meg leginkább, amelyek most igyekeznek új lendületet venni a csőd után. A Ford – az egyetlen amerikai gyártó, amely elkerülte a csődöt – mindössze 5 százalékkal adott el kevesebbet, mint két hónapja.
A szeptemberi eladásokat 12 hónapra vetítve 9,5 millió darabos értékesítési szint jön ki, pedig augusztusban még 13,7 milliós volt ez a viszonyszám annak köszönhetően, hogy - ebben az évben először - egymilliónál több kocsi kelt el az országban. Ken Czubay, az amerikai piacért felelős Ford-alelnök kijelentette, hogy 39 éve van a szakmában, de ilyen kereslethullámzást még nem látott.
A kilenc havi 7,816 millió darabos eladás 27 százalékkal múlja alul az elmúlt év azonos időszakában mértet, de ami a szeptembert illeti, elemzők szerint az autócsere program augusztus 24-i lezárulta a hónap első felében jelentősebben éreztette hatását. Ennek ellenére Peter Fong, a Chrysler vezérigazgatója kijelentette, hogy "a hitelpiacokon ugyan már tapasztalható némi olvadás, de továbbra is nehéz kölcsönhöz jutni, a fogyasztói bizalom pedig - mint azt szeptemberben láttuk - gyenge."
A helyzet nem is fog megváltozni, amíg el nem kezdődik a munkaerőpiacon a fellendülés - véli Mike DiGiovanni a General Motors vezető elemzője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.