Dalnoki Balázs, az importőr Porsche Hungaria Skoda márkaigazgatója az MTI-nek elmondta: két évvel ezelőtt importőri kezdeményezésre kezdtek LPG-vel és benzinnel egyaránt meghajtható, vegyes üzemű Skodákat forgalmazni Magyarországon. A költségérzékeny vevőket célozták meg vele, akik hajlandók 300 ezer forintnyi plusz beruházásra azért, hogy üzemanyagköltségük 30-40 százalékkal alacsonyabb legyen. A vegyes üzem átalakítást igényel, amelyet Magyarországon több mint 50 hivatalos márkaszerviz végez el, a garancia feltételek változatlanul hagyása mellett.
A márkaigazgató a vegyes üzem előnyei között említette a motor hosszabb élettartamát, valamint a kizárólag benzin üzeműnél alacsonyabb környezetterhelést. Hátránya viszont, hogy Magyarországon a jogszabályok szerint gázüzemű jármű nem hajthat be mélygarázsba - jelezte, hozzátéve: számos európai országban már nem élnek ezzel a korlátozással a technológia kiforrottsága miatt.
Dalnoki Balázs elmondta: jelenleg már 18 Skoda modell fut duál felszereltséggel Magyarországon. Az első évben 218 duál modellt adtak el, tavaly pedig 485-öt. Az idén mintegy 100 darab a cél - mondta az igazgató, jelezve, hogy a gazdasági környezet jelentősen megváltozott a program indulása óta, és épp az a magánszemély és vállalkozói réteg fogja vissza beruházásait, amelynek a programot szánták.
A PH az idén mintegy 5000 Skoda eladását tervezi, az első fél évben több mint 2000-et adtak el. A márka piaci részesedése az idén 5 százalék körül alakult Magyarországon, az értékesítés visszaesése a tavalyi eladásokhoz képest a piacinak megfelelően megközelíti a 60 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.