A formalitásokról híres franciák 60 százaléka levelet ír, az internetezésben jártas amerikaiak pedig csevegő programokon keresztül is megkeresik a vállalatot. A magyarok rutinból még mindig a telefonkagyló után nyúlnak először, azonban már követik a nemzetközi trendet is – évről évre gyorsan növekszik az e-mailt írók aránya.
A magyar lakosság a nemzetközi összehasonlítás alapján nyitott és érdeklődő. Bátran fordulunk a Nestlé Fogyasztói Szolgálatához: minden negyedik percben kapcsolatba lépünk a vállalattal, évente átlagosan 28 ezer megkeresés érkezik. Ez a magyar lakosság 0,03 százaléka, amivel megelőzzük például a franciákat, ahol az érdeklődők a lakosság mindössze 0,02 százalékát teszik ki.
Azt gondolhatnánk, hogy a Fogyasztói Szolgálatot kizárólag panaszkodásra használjuk, pedig a Nestlé hazai tapasztalatai azt mutatják, hogy az érdeklődőknek mindössze 2 százaléka fordul elégedetlenségével a vállalathoz. A többiek elsősorban tájékozódni szeretnének, leginkább a nyereményjátékok, akciók váltanak ki hatalmas érdeklődést.
A fogyasztók igénybe veszik a Nestlé szaktudását is, például a termékek gluténtartalmával vagy egyéb összetevőivel kapcsolatban várnak választ. Növekvő igény mutatkozik a táplálkozási tanácsadás iránt is: az érdeklődök 5 százaléka táplálkozással és életmóddal kapcsolatos tippekért fordul a vállalat Fogyasztói Szolgálatához.
A Fogyasztói Szolgálathoz beérkező információkat - az adatvédelmi előírások betartásával - gyűjtik, elemzik, és elsősorban a minőségbiztosításban hasznosítják, de a termékfejlesztéshez és a vállalati képzésben is felhasználják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.