Az édességgyártók elégedettek lennének, ha az egy főre vetített, 3,9 kilogrammos éves édességfogyasztás negyedét kitevő decemberi szezonban a tavalyi eredményt tartani tudnák – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke tegnapi tájékoztatóján. A Bonbonetti csoport vezérigazgatója kiemelte: a korábbi évek dinamikus növekedése után ez visszaesés, ám az eddig válságtűrőnek tartott édességek piacának harmadik negyedévben tapasztalt 8 százalékos csökkenését figyelembe véve jó eredménynek számít. Annál is inkább – tette hozzá –, mivel a korábban egy-másfél hónapos szezon mára szűk négy hétre zsugorodott a kiskereskedelemben.
A válság ellenére a magyar vásárlók karácsony előtt a minőségi termékeket vásárolják – mondta Sánta Sándor, aki példaként az ünnepi figurákat említette: a tavaly 1,8 milliárd forint értékben vevőre talált édesség 40 százaléka készült bevonómasszából. Értékben a minőségi csokoládétermékek a piac 78 százalékát tették ki. Ez az arány 2005-ben még 64 százalék volt. Mindemellett nem csökkent a megvásárolt szezonális édességek mennyisége sem: az öt évvel ezelőtti 723 tonnához képest tavaly már 943 tonnányit vásároltak a magyar vevők.
Magyarországon az év végi ünnepek idején továbbra is a csokifigurák és a szaloncukor a legnépszerűbbek; ez utóbbiból egy magyar háztartás átlagosan 1,7 kilogrammot vesz karácsonykor. Szaloncukorból tavaly 5 és fél ezer tonnát adtak el, több mint 6 milliárd forint értékben. Ez 4 százalékos növekedés az előző évhez képest. A szaloncukorpiac első számú szereplője, a Bonbonetti vezetője kiemelte: az is a fogyasztók igényességét mutatja, hogy az értékesített szaloncukrok mindössze egyharmada volt saját márkás termék. GyM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.