BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minőségi Mikulások várják az ünnepet

Az édességgyártók elégedettek lennének, ha az egy főre vetített, 3,9 kilogrammos éves édességfogyasztás negyedét kitevő decemberi szezonban a tavalyi eredményt tartani tudnák – mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke tegnapi tájékoztatóján. A Bonbonetti csoport vezérigazgatója kiemelte: a korábbi évek dinamikus növekedése után ez visszaesés, ám az eddig válságtűrőnek tartott édességek piacának harmadik negyedévben tapasztalt 8 százalékos csökkenését figyelembe véve jó eredménynek számít. Annál is inkább – tette hozzá –, mivel a korábban egy-másfél hónapos szezon mára szűk négy hétre zsugorodott a kiskereskedelemben.

A válság ellenére a magyar vásárlók karácsony előtt a minőségi termékeket vásárolják – mondta Sánta Sándor, aki példaként az ünnepi figurákat említette: a tavaly 1,8 milliárd forint értékben vevőre talált édesség 40 százaléka készült bevonómasszából. Értékben a minőségi csokoládétermékek a piac 78 százalékát tették ki. Ez az arány 2005-ben még 64 százalék volt. Mindemellett nem csökkent a megvásárolt szezonális édességek mennyisége sem: az öt évvel ezelőtti 723 tonnához képest tavaly már 943 tonnányit vásároltak a magyar vevők.

Magyarországon az év végi ünnepek idején továbbra is a csokifigurák és a szaloncukor a legnépszerűbbek; ez utóbbiból egy magyar háztartás átlagosan 1,7 kilogrammot vesz karácsonykor. Szaloncukorból tavaly 5 és fél ezer tonnát adtak el, több mint 6 milliárd forint értékben. Ez 4 százalékos növekedés az előző évhez képest. A szaloncukorpiac első számú szereplője, a Bonbonetti vezetője kiemelte: az is a fogyasztók igényességét mutatja, hogy az értékesített szaloncukrok mindössze egyharmada volt saját márkás termék. GyM

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.