A tárgyalások előzménye, hogy az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) fogyasztói panaszok alapján 2009. június 25-én közérdekű keresetet indított a ZEPTER International Ungarn Kft. (ZEPTER) ellen az általános szerződési feltételek fogyasztók érdekeit sértő rendelkezései, illetve tisztességtelen, megtévesztő magatartás miatt.
A Zepter Kft. kezdeményezésére létrejött tárgyalások eredményeként a bírósági per megkezdése előtt, valamennyi kérdésben találtak közös, a fogyasztók számára előnyös megoldást a felek.
Az OFE kifogásolta többek között, hogy a szerződés abban az esetben is érvényben maradt ha a vásárló hitelből kívánta megvásárolni a terméket, de nem – vagy csak számára hátrányos feltételekkel – kapta meg az áruvásárlási kölcsönt. Mivel ilyen esetekben a fogyasztóknak súlyos nehézséget okozhat a szerződés teljesítése, az OFE javaslatára a ZEPTER módosította a feltételeket.
A módosítás eredményeként – amennyiben az áruvásárlási kölcsönt elutasítják – a fogyasztó kifejezett döntésétől függ, hogy továbbra is megvásárolja (akár előtörlesztéssel, részletre is) a terméket, vagy minden következmény nélkül eláll a szerződéstől.
Az OFE – csakúgy, mint a panaszosok – túlzónak tartotta a nemteljesítés esetére kikötött kötbért. A 25 százalékos kötbért a vállalkozás a tárgyalás eredményeként egységesen 15 százalékra csökkentette. Az önhibájukon kívül nehéz helyzetbe került fogyasztók számára – különösen munkahely elvesztése, családi és anyagi állapotban bekövetkezett súlyosan hátrányos és tartós változás esetén – pedig a kötbérfizetési kötelezettség alól kimentési lehetőséget biztosítanak.
A témával kapcsolatos cikk teljes terjedelmében itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.