Magyarország a negyedik piac, ahol bevezetik az MBT cipők svájci feltalálójának új fejlesztését. A Joya termékcsalád is az úgynevezett instabil cipők közé tartozik, és az importra alapított pécsi vállalkozás megkapta a márkanév-tulajdonostól és feltalálótól, Karl Müllertől a cseh, szlovák, horvát és szlovén piacra szóló képviseleti jogot is.
Albert Tamás, a Joya Magyarország Kft. ügyvezetője azért vágott bele az üzletbe, mert látta, hogy a szintén pécsi MBT Kft. által kiépített instabillábbeli-piac komolyan fejlődik, és a válság ellenére is úgy érezte: nem érdemes várni. A környező országokban tavasszal indul a Joya cipők forgalmazása, hazánkban pedig a napokban kezdődtek meg a tárgyalások a kiskereskedőkkel a Koreában készült 13 ezer párból álló nyitókészlet elhelyezésére.
Amíg az MBT cipők ára 40 és 60 ezer forint között van, addig a Joya 40–50 ezer forint lesz, a Joyssy gyermekcipők pedig 18–27 ezer forintba kerülnek. Ez utóbbiak már kaphatók az MBT-boltokban, ahol eddig nem árusítottak gyermekre való instabil cipőt.
A Joya annyira új, hogy csupán az év elején kezdték meg a forgalmazást Svájcban, Németországban és Ausztriában – mondta el a feltaláló fia, a marketingért felelős ifj. Karl Müller, hozzáfűzve: eddig 120 ezer párat adtak el a három országban, körülbelül húszmillió euró értékben.
A „gördülő talp” koncepció kitalálója, Karl Müller szerint igen nagy jövő előtt állnak az ilyen cipők, nem is csoda, hogy a szabadalmi védettség ellenére több helyen hamisítják már ezeket. Az MBT-t három éve eladta ugyan, de az 1998-ban piacra lépett instabil lábbeliből 4,5 millió pár kelt el 2006 végéig, és abban az évben a tiszta profit elérte az ötvenmillió dollárt.
„Nem kevés pénzt kerestem az MBT-vel, tehát nem anyagi okokból dolgoztam ki a Joyát, hanem mérnökként tovább akartam fejleszteni a koncepciót” – hangsúlyozta. A Joya másfajta anyagokból készül, a láb puha talpon nyugszik, így járás közben nem érik mikrotraumák az ízületeket és a gerincoszlopot. „Az MBT-vel szemben nem gyógyítja a mozgásszervi panaszokat, hanem segítségével megelőzhetők a felnőttkori kóros mozgásszervi elváltozások” – állítja a feltaláló.
A magyar piac a magas ár ellenére kedvezően fogadta az instabil cipőket: a 2005-ös kétezer pár után egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el nálunk, ez az angliai MBT-értékesítésnek majdnem a fele. Az elmúlt évben közel 2,5 milliárd forintos forgalmat elért MBT Magyarország Kft. idei árbevétele a tervek szerint meghaladja a négymilliárdot.
A cipőcsaládot jelenleg 69 helyen árusítják: 27 üzlet a cég saját tulajdonában van, 42-t pedig franchise-partnerek üzemeltetnek. A magyar társaság a múlt év márciusában megkapta a régió 13 országára szóló forgalmazási jogot. Így a közelmúltban nyílt meg a második szlovéniai MBT-üzlet. Az első csehországi MBT-bolt Prága belvárosában nyitotta meg kapuit szeptemberben, és a szlovák, valamint a horvát fővárosban is vannak már értékesítési pontok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.