BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabil talpakon az MBT

Magyarország a negyedik piac, ahol bevezetik az MBT cipők svájci feltalálójának új fejlesztését. A Joya termékcsalád is az úgynevezett instabil cipők közé tartozik, és az importra alapított pécsi vállalkozás megkapta a márkanév-tulajdonostól és feltalálótól, Karl Müllertől a cseh, szlovák, horvát és szlovén piacra szóló képviseleti jogot is.

Albert Tamás, a Joya Magyarország Kft. ügyvezetője azért vágott bele az üzletbe, mert látta, hogy a szintén pécsi MBT Kft. által kiépített instabillábbeli-piac komolyan fejlődik, és a válság ellenére is úgy érezte: nem érdemes várni. A környező országokban tavasszal indul a Joya cipők forgalmazása, hazánkban pedig a napokban kezdődtek meg a tárgyalások a kiskereskedőkkel a Koreában készült 13 ezer párból álló nyitókészlet elhelyezésére.

Amíg az MBT cipők ára 40 és 60 ezer forint között van, addig a Joya 40–50 ezer forint lesz, a Joyssy gyermekcipők pedig 18–27 ezer forintba kerülnek. Ez utóbbiak már kaphatók az MBT-boltokban, ahol eddig nem árusítottak gyermekre való instabil cipőt.

A Joya annyira új, hogy csupán az év elején kezdték meg a forgalmazást Svájcban, Németországban és Ausztriában – mondta el a feltaláló fia, a marketingért felelős ifj. Karl Müller, hozzáfűzve: eddig 120 ezer párat adtak el a három országban, körülbelül húszmillió euró értékben.

A „gördülő talp” koncepció kitalálója, Karl Müller szerint igen nagy jövő előtt állnak az ilyen cipők, nem is csoda, hogy a szabadalmi védettség ellenére több helyen hamisítják már ezeket. Az MBT-t három éve eladta ugyan, de az 1998-ban piacra lépett instabil lábbeliből 4,5 millió pár kelt el 2006 végéig, és abban az évben a tiszta profit elérte az ötvenmillió dollárt.

„Nem kevés pénzt kerestem az MBT-vel, tehát nem anyagi okokból dolgoztam ki a Joyát, hanem mérnökként tovább akartam fejleszteni a koncepciót” – hangsúlyozta. A Joya másfajta anyagokból készül, a láb puha talpon nyugszik, így járás közben nem érik mikrotraumák az ízületeket és a gerincoszlopot. „Az MBT-vel szemben nem gyógyítja a mozgásszervi panaszokat, hanem segítségével megelőzhetők a felnőttkori kóros mozgásszervi elváltozások” – állítja a feltaláló.

A magyar piac a magas ár ellenére kedvezően fogadta az instabil cipőket: a 2005-ös kétezer pár után egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT kelt el nálunk, ez az angliai MBT-értékesítésnek majdnem a fele. Az elmúlt évben közel 2,5 milliárd forintos forgalmat elért MBT Magyarország Kft. idei árbevétele a tervek szerint meghaladja a négymilliárdot.

A cipőcsaládot jelenleg 69 helyen árusítják: 27 üzlet a cég saját tulajdonában van, 42-t pedig franchise-partnerek üzemeltetnek. A magyar társaság a múlt év márciusában megkapta a régió 13 országára szóló forgalmazási jogot. Így a közelmúltban nyílt meg a második szlovéniai MBT-üzlet. Az első csehországi MBT-bolt Prága belvárosában nyitotta meg kapuit szeptemberben, és a szlovák, valamint a horvát fővárosban is vannak már értékesítési pontok.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.