A tavaly novemberinél 63 százalékkal kevesebb, mindössze 3689 új személyautó kapott rendszámot Magyarországon a múlt hónapban, az első 11 havi 56 397-es szám pedig 61 százalékos csökkenést jelent – tette közzé tegnap a JATO Dynamics elemzőcég. A piacon ugyanakkor ezzel együtt is némi élénkülés tapasztalható, hiszen az októberi 3590 darabos forgalomba helyezés még 72 százalékos visszaesést jelentett.
Horváth Györgyi, a JATO magyarországi kereskedelmi vezetője azt reméli, hogy decemberben akár négyezerre is emelkedhet az utakra kerülő kocsik száma, és így a forgalomba helyezések száma az idén elérheti a 60 ezret. Csupán emlékeztetőül: 2007-ben még 158 628, tavaly pedig 176 978 személykocsi kelt el Magyarországon.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ugyanakkor régóta hangoztatja, hogy irreális volt a korábbi, 200 ezer körüli éves értékesítési szint, amelyet csak különleges hitelkonstrukciókkal lehetett elérni. Az MGE elnöke, Erdélyi Péter szerint a magyar piac reális felvevőképessége 110–120 ezer darab lenne, ha nem lenne válság.
A márkák versenyében figyelemre méltó, hogy novemberben a Suzuki ismét átvette a vezető szerepet a Fordtól.
Ami a haszonjárműveket illeti, a 3,5 tonna alatti kategóriában forgalomba helyezett 842 gépkocsi éppen fele az egy évvel korábbinak, és ugyanilyen arányú piacszűkülést mutat a 11 havi összevetés is. A múlt hónap végéig 9615 kishaszonjármű került forgalomba. Csupán 36 százalékkal marad el a bázistól az a 105 nagyhaszonjármű, amely rendszámot kapott, de a november végéig forgalomba helyezett 855 darab még a felét sem éri el a múlt év azonos időszakában átadott mennyiségnek. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.