25 eurós tonnánként emissziós árral számolva egy tipikus turistaút ára 5-6 százalékkal emelkedik 2012-től a Carbon Trust számításai szerint. Az európai emissziós politika keretében a légitársaságoknak kibocsátásuk 20 százalékát meg kell vásárolniuk. A jegyárak emelkedése a karbon kreditek árától és attól függ, hogy ennek mekkora részét hárítják át a cégek az utasokra.
Az elemzés szerint az áremelkedés főként a rövidebb utakat választókat sújtja majd, illetve a fapados cégek ügyfeleit, mivel a diszkont légitársaságok valószínűleg a fogyasztókra terhelik majd a plusz költségeket. A Carbon Trust adatai szerint egyes légitársaságok akár 30 százalékkal kevesebb széndioxidot termelnek, mint mások. Nem valószínű, hogy túlélhetnek azok a cégek, amelyek "nem elég zöldek".
A brit kormány klímaváltozással foglalkozó bizottságának jelentése szerint a következő negyven évben 200 százalékkal emelkedhet a repülési igény. A magasabb kereslet megemelheti az emissziós kereskedelemben alkalmazott árakat és nem csak a légicégek számára – írja a BBC. Az ár alakulásáról a jelenleg folyó koppenhágai klímakonferencián döntenek az illetékesek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.