A Porsche Hungaria november végéig 16 409 személygépkocsit és kishaszonjárművet szállított ki kereskedőinek, míg tavaly a forgalom 11 hónap alatt elérte a 35 ezer darabot. Egyéb üzletágakban ugyanakkor nem volt ekkora a visszaesés: a cég használtautó-forgalma nem egészen 25, a javítási munkákból és az alkatrész-kereskedelemből származó bevétel csupán 20 százalékkal csökkent.
Az országos átírási adatok azt mutatják, az új autók 60-70 százalékos forgalomesésének csak mintegy felét éri el a használtautó-eladás csökkenése. Ráadásul az átlagos árszint is a vártnál kisebb mértékben esett – tájékoztatta lapunkat Horváth Zoltán, a Porsche Hungaria használt autókkal kereskedő cégének, a Weltautónak az igazgatója. A Weltautót sem hagyta érintetlenül a vásárlóerő általános esése. Egy év alatt 53-ról 44-re csökkent a márkakereskedő partnerek száma; ezek telephelyén jelenleg körülbelül feleannyi kocsi van, mint másfél éve, mert a bankok a használtautó-vásárlásokat sem finanszírozzák túl lelkesen. Igaz, a cégcsoporthoz tartozó Porsche Bank korántsem olyan elutasító a gépkocsivásárlások hiteltámogatásával szemben, mint a kereskedelmi bankok.
Az idei évről Eppel János elmondta: az importőr vállalatok már a múlt év utolsó és az idei első negyedében végrehajtották a készletleépítést, majd következett a költségek csökkentése és a kereskedői hálózat lehetőség szerinti stabilizálása. Így tett a Porsche Hungaria is, amely már túl van a válságüzemmódra való átálláson, a kereskedői hálózat azonban még nem.
A cégcsoport krízis előtt meglévő 116 kereskedője közül 17 szűnt meg, az egész szakmában pedig közel 15 százalékkal csökkent a kereskedelmi/szerviz pontok száma egy év alatt. Mindez mégis jobb a vártnál, hiszen tavaly ilyenkor még 30 százalékos csődhányadprognózist is lehetett hallani a szakmában.
Mindezek ellenére optimista a cégvezető, és úgy tartja, a magyar autópiac két év alatt túl lesz a válságon, tehát körülbelül akkorra, amikorra már a Porsche Hungaria is a Volkswagen konszernhez tartozik. A társaság ugyanis a salzburgi Porsche Holding leányvállalata, ám 2011 januárjára az is 100 százalékban Volkswagen AG-tulajdon lesz.
Az Audi, Porsche, SEAT, koda és Volkswagen márkákat forgalmazó cégcsoport ugyanakkor a válság ellenére is megnyitotta áprilisban az első ön-álló Porsche-szalont és -szervizkomplexumot Budán. Az 1,1 hektáros telken épült, 4000 négyzetméter alapterületű épületegyüttesben tízállásos szerviz, 40 autót befogadó mélygarázs, valamint alkatrészraktár is létesült.
„A beruházások évtizedekre szólnak, tehát korántsem érezzük elhamarkodottnak az eddigi fejlesztési stratégiánkat” – hangsúlyozta Eppel, hozzátéve: „Biztos vagyok benne, két-három éven belül nekifoghatunk a budaörsi logisztikai központ második bővítésének.”
Az elmúlt hat év alatt több mint hatmilliárd forintot fordított a Porsche Hungaria a budaörsi alkatrész-logisztikai központ (PCB) létrehozására és bővítésére: az iparvágánnyal és épületen belüli vasúti átrakóval is felszerelt PCB raktárcsarnokainak összalapterülete eléri a 22 ezer négyzetmétert. A 70 ezer négyzetméteres telken még egy a mostaniakkal azonos méretű csarnok építésére van lehetőség – ha a piaci igények úgy kívánnák.
A PCB forgalmának kétharmadát tavaly óta a reexport teszi ki. Azóta az ukrán és a román piac alkatrésszel való ellátása is Budaörsről történik. Addig Albániába, Bulgáriába, Macedóniába, Montenegróba, Szerbiába küldött szállítmányokat a központ.
A roncsautóprogram befejeződése óta Szlovákiában is lejtmenetbe váltott a piac, és az elmúlt hónapban már 24 százalékkal maradt el a 3600 darabos értékesítés a tavaly novemberben elért szinttől.
A roncsautóprogram befejeződése óta Szlovákiában is lejtmenetbe váltott a piac, és az elmúlt hónapban már 24 százalékkal maradt el a 3600 darabos értékesítés a tavaly novemberben elért szinttől.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.