A szervezet közleményében hangsúlyozza: az új rendszer bevezetésétől a szállítmányozási tevékenység racionalizálását, a környezetbarát járművek fokozatos elterjedését, valamint az üresen, illetve részben terhelt fuvarozás csökkenését várja.
A KKK emellett arra is számít, hogy javul a magyarországi, de különösen a helyi, regionális termelők versenyelőnye, hiszen a közelben előállított áruk költsége csökken a nagyobb távolságból érkezőkkel szemben - fűzik hozzá.
A használattal arányos útdíj bevezetésének célja nem a fuvarozók - így közvetetten a lakosság - terheinek növelése, hanem az időtartamhoz kötött, matricás díjak méltánytalanságainak megszüntetése. A megtett úttal arányos díjakkal megszűnik az utakat rendkívüli mértékben terhelő, nagytávolságokra közlekedő szállítók előnye, így mindenki számára érzékelhető lesz az árucikkek szállításának valós költsége - mutat rá a szervezet.
A központ tájékoztatásában emlékeztet: mára már öt szomszédos országban is a megtett úttal arányos tarifát kell fizetniük a 3,5 tonna feletti teherjárműveknek. Szlovákiában 2010. január elsejétől vezették be a 3,5 tonna feletti járművekre vonatkozó használatarányos elektronikus útdíjat. Csehországban ugyanekkor szintén három és fél tonnáig terjesztették ki, a 12 tonnát meghaladó teherjárműveknek már 3 éve kötelező elektronikus útdíjat.
A KKK hozzáteszi: a magyarországi útdíjrendszer zökkenőmentes bevezetése érdekében figyelemmel kíséri a szlovákiai díjpolitikai váltás tapasztalatait. A központ az elmúlt napok történéseiből azt a következtetést vonta le, hogy az érintett fuvarozók regisztrálását a Szlovákia által biztosított félévnél hamarabb kell kezdeni az új rendszer indulása előtt, továbbá kezdetben a Pozsony által meghatározottnál alacsonyabb árakat kell kiszabni.
A Világgazdaság mai száma arról írt, hogy kettős szorításba kerültek a hazai fuvarozócégek: az egyik oldalról az egekig tornásszák a költségeiket a növekvő üzemanyagárak, az emelkedő nemzetközi autópálya-tarifák, a költségesebb biztosítások és a dráguló alkatrészek, a másik oldalról viszont a jelenlegi gazdasági körülmények miatt csak nehézkesen tudják a fuvardíjak emelésével áthárítani pluszkiadásaikat az ügyfeleikre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.