A kedvezőtlen iparági környezet és az alacsony finomítói marzsok tükrében nem számít meglepőnek ez a lépés. A társaság egyébként 2007 májusában döntött 420 millió dolláros finomító fejlesztési programjáról, amelynek keretében a dízel- és tüzelőolaj-kihozatalát növelték volna a dunai finomítóban.
Akkor azt jeleztük, hogy a program időzítése nem szerencsés, mivel a régiós olajcégek beruházásai szintén 2010 környékén fejeződnek be, az iparági környezet alakulása pedig továbbra is bizonytalan (az elmúlt negyedévek tendenciái egyébként pont a dízelárrések csökkenését tükrözik, miközben a benzinárrések valamelyest kedvezőbbek voltak). A döntés egyébként többé-kevésbé egybecseng a piaci szereplők várakozásaival, így nem számítunk meglepetésre.
Minden hétre jut egy Szurgutnyeftegas-os hír. A legfrissebb értesülések szerint korábban egy brit-orosz üzletember, Kirill Kaszatkin ajánlatot tett az orosz társaság 21 százalékos Mol-pakettjére. Ennek fényében már nem annyira meglepő az a múlt heti piaci pletyka, miszerint a Molnak is szándékában állt visszavásárolni a Szurgutnyeftgas-tól a 21 százalékos pakettet.
Véleményünk szerint a történet kulcsszereplője továbbra is az orosz vállalat, amíg ugyanis nem akarják eladni a pakettet, addig felesleges különböző forgatókönyvekről beszélni. Ráadásul, a formálódó Déli Áramlat-projekt, a Surgutneftegas és a Gazprom mind-mind részei egy nagy regionális politikai és gazdasági társasjátéknak, amelynek a szabályai egyelőre nem egyértelműek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.