A BKV műszaki vezérigazgató-helyettese a késés okát a lapnak abban jelölte meg, hogy egy lényeges műszaki közlekedéstechnológiai kérdést nem sikerült még lezárni. Takács Péter megerősítette: versenyben van a Volánbusz Zrt., a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman Kft. és az Inter Tan-Ker Zrt.
A gondot az okozza, hogy a pályázók által megajánlott járművek közül az egyik esetében az első ajtó a jármű első tengelye mögött helyezkedik el. Ez pedig nehézséget jelent, mert előírás, hogy a buszok alkalmasak legyenek az első ajtós felszállási rendre. A pályázó alternatív megoldással állt elő, jelenleg ezt vizsgálják a cég szakemberei.
A Népszava szerint a tét évi mintegy 1,5 milliárd forint, illetve még több, mert akár további 60 járművet is igénybe vehet a cég a nyertestől.
A BKV azokra a vonalakra – köztük a budai Várba – keres alvállalkozót, ahol Ikarus 405-ösök járnak. A 90 darab, 15 éves járművel sok a gond, meghibásodási arányuk 40-50 százalékos, fenntartásuk gazdaságtalan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.