A megkérdezettek mindössze 18 százaléka nyilatkozott úgy, hogy idén többet szeretne üdítőre költeni, miközben 25 százalék állította, hogy 2010-ben kisebb összeget fordít szénsavas italok vásárlására. A tendencia hasonló a palackos teák és az energiaital esetében is – idézi az AlixPartners mérését a Reuters.
A ezer fő megkérdezésén alapuló felmérés azt mutatja, hogy csak a gyümölcslevek és kávék esetében haladja meg a többet költők aránya azokét, akik takarékoskodnának az italokon. David Garfield, az AlixPartners szakértője kommentárjában leszögezte: jelentős azon fogyasztóknak a száma, akik visszafogják költéseiket ezen a téren.
Ez pedig komoly veszteségeket okozhat az olyan italgyártó óriásoknak, mint a Pepsi vagy a Coca-Cola. A becslések szerint az idei trend 8 milliárd dolláros mínuszt jelent az értékesítések terén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.