A BKV közleménye szerint a szerződött alvállalkozók korábban közbeszerzési pályázaton nyertek, a velük kötött alvállalkozói szerződések lehetővé teszik többlet járművek igénybevételét, amire az iskolakezdés miatt volt szükség.
A járműbérléssel kapcsolatban időigényes közbeszerzési eljárást kellene lefolytatni, amire a már említett okokból nem volt lehetőség. A BKV az utasok és a közszolgáltatási szerződés betartása érdekében döntött.
A BKV Zrt. és az alvállalkozók közötti szerződések tartalmaznak olyan kitételt, amely alapján - amennyiben tömegközlekedési szolgáltatás folyamatos biztosítása miatt felmerülő forgalmi igények és körülmények ezt szükségessé teszik, úgy - a BKV jogosult az adott szerződés terhére ideiglenes jelleggel többlet járműveket bevonni.
A szakszervezeti vezető kijelentése a BKV szerint alkalmas arra, hogy félretájékoztasson. A 25 darab forgalomba helyezett alvállalkozói jármű napi költsége ugyanis 2,4 millió forint, ami az október végéig tartó időszakra vetítve 101,3 millió forint.
A járművek napi költségét ugyanakkor jelentősen csökkenti az alvállalkozói üzemeltetésből származó, a ki nem adott autóbuszok miatti megtakarítás (mint például az üzemanyagköltség) is. Az összes költség és a várható megtakarítások figyelembevételével október végéig mindösszesen 42 millió forintos többletköltség várható, azaz csupán a negyede a Nemes Gábor által közölt pontatlan adatoknak.
A BKV tájékoztatása szerint ugyanakkor az alvállalkozó által történő üzemeltetésből adódóan nem szűnik meg egyetlen munkavállaló munkaviszonya sem, csak egyes járművezetők másik vonalakon fognak szolgálatot teljesíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.