A tervek szerint 2011-re három modellt szállít a Daihatsu anyavállalatának, amelyek Toyota márkanév alatt kerülnek a piacra. A világ legnagyobb autógyártója arra számít, hogy a három miniautó együtt 60 ezres éves értékesítést ér el - tudósít a Reuters.
A maximum 0,660 literes hengerűrtartalommal rendelkező miniautók fontos szegmenst alkotnak Japánban, ahol az újautóeladások harmadát ez a kategória biztosítja. A kisautók elsősorban a vidéken népszerűek, mint második, vagy harmadik családi autó.
A Toyota Yoichiro Ichimaru alelnök tájékoztatása szerint ugyan továbbra is a nagyobb autókkal szeretne az élen maradni, de a mini kínálat bővítésével igyekeznek megfelelni annak a jelentős vásárlótömegnek, amelyik mostanra a kisebb kocsikat részesíti előnyben. A lépés időszerű volt, hiszen a Toyota volt az utolsó olyan gyártó, amely eddig nem volt jelen ebben a kategóriában.
A Honda vezetése szerint egyébként a miniautók rövid időn belül az autópiac felét tehetik ki. a Toyota színre lépésével tovább éleződik verseny az amúgy is alacsony haszonkulccsal dolgozó szektorban, bár a Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a Toyota lépése nem veszélyezteti komolyan a többi szereplő pozícióját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.