BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Élelmiszer-piaci vizsgálatok, súlyos bírságok

Az élelmiszer-vizsgálatok nyomán az elmúlt fél évben mintegy 2,5 milliárd forintnyi bírságot szabtak ki a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal (MGSZH) ellenőrei. Az agrártárca lapunknak megküldött összefoglalója szerint a hatóság munkatársai ez idő alatt összesen közel 50 ezer élelmiszer-ellenőrzést végeztek.

Az úgynevezett mélységi ellenőrzéseken (a VPOP-vel közös közúti szemle) a 19 megyei MGSZH munkatársai összesen 382 élőállat- és 208 élelmiszer-szállítmányt vizsgáltak. Előbbivel kapcsolatban felmerült annak a gyanúja, hogy külföldi szarvasmarhákat hazai fülszámmal és dokumentumokkal látnak el. Az MGSZH büntetőfeljelentést tett több cég ellen.

A szakemberek élelmiszerlánc-biztonsági kockázat miatt 33 millió forint értékben 161 ezer kiló terméket vontak ki a forgalomból, és 600 ezer bizonytalan eredetű tojást foglaltak le és semmisítettek meg.
A silány minőségű élelmiszerek beáramlásának megakadályozása érdekében július 20-tól lépett életbe a másodlagos élelmiszer-vizsgálatról szóló rendeletmódosítás. Ennek keretében november 30-ig valamivel több mint 23 ezer bejelentés alapján közel ötezer ellenőrzést végeztek a hatóság munkatársai, és 20 esetben összesen csaknem 35 millió forintnyi bírságot róttak ki. Tipikus hiba volt az ismeretlen származású termékek „feketén” történő értékesítése, a legkirívóbb eset pedig az a német szállítmány volt, amelyben antibiotikummal szennyezett sertésfejeket találtak. A rakományt azonnal megsemmisítették.

A tisztességtelen forgalmazói magatartás tilalmáról szóló törvény megsértése miatt az ellenőrök az elmúlt hónapokban több üzletlánccal szemben indítottak eljárást, s összesen 582 millió forintnyi büntetést szabtak ki. A beszerzési ár alatti értékesítésért pedig hat élelmiszer-áruházláncot büntettek meg, összesen 166 millió forint értékben (Auchan, Cora, Lidl, Penny, Tesco, Aldi).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.