A FIAT nem kisebb reménységgel, mint az 500-as modellel szeretné meghódítani az amerikai piacot, a tervek szerint a cég 50 ezer kisautót ad el az év végéig. A FIAT ezúttal új szövetségesével, a Chryslerrel készül betörni az amerikai szektorba és nem csak a Fiat, hanem az Alfa Romeo márkának is igyekszik előkészíteni a terepet a Cinquecentóval.
"Az amerikaiaknak nem jó a hosszú távú memóriájuk, ezért valószínűleg mostanra már elfelejtették, hogy milyen minőségi gondok jelentkeztek a FIAT-nál az Egyesült Államokban a nyolcvanas években" – mondta az MSNBC-nek az AutoPacific elemzője. A FIAT éppen az állandó műszaki gondok miatt volt kénytelen elhagyni az országot, mint ismeretes, az amerikaiak ebben az időben azt mondták, a FIAT a Fix It Again Tony (Javítsd meg újra Tony) rövidítése.
De az új 500-as sokkal jobb autónak ígérkezik az elemzők szerint, ennek ellenére a többszörös díjnyertes miniautónak nem csak a saját hírnevével kapcsolatos aggodalmakat, de az amerikaiak kisautókkal kapcsolatos averzióit is le kell küzdenie. A FIAT bizakodik, hiszen 2004 óta több mint kétszeresére emelkedett a kisautók eladása az Egyesült Államokban, az olasz cég becslései szerint 2014-re eléri a 896 ezer egységet az éves értékesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.