BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az év első listája a legkelendőbb autómárkákról itthon

Megfordult volna az autópiaci trend? Januárban ugyanis 24,4 százalékkal több személykocsit helyeztek forgalomba, mint egy évvel ezelőtt.

Igaz, hogy a 3 500 darab nem látszik valami soknak az 2007-es január 13 ezer darabjával szemben, az azonban egyáltalán nem mellékes, hogy az elmúlt két év első hónapjaiban 51 illetve 54 százalékkal esett a forgalom a bázishoz képest.

Ma még korai lenne örülni, hiszen a múlt hónapban forgalomba helyezett autók jó részét még decemberben rendelték meg a vevők – jelentette ki lapunk kérdésre Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke, borúsan hozzáfűzve, hogy a januári megrendelések száma még nem ad okot az optimizmusra. Szerinte legalább 2-3 hónapot kell várni ahhoz, hogy kimondhassuk: valóban megfordult-e a trend.

A legkelendőbb márkák listáját több mint egy éve megszakítatlanul a Ford vezeti, és az Opel szintén folyamatosan tartja magát az élbolyban. Az azonban feltűnő, hogy a Peugeot/Citroen csoport nem került fel a legtöbbet eladó tíz márka közé, ahol viszont – ha a kilencedik és a tizedik helyen is – meglepetésre megjelent a Volvo és az Audi.

A legnagyobb számban forgalomba helyezett modellek sorát a Ford Focus vezeti, és ebben az összehasonlításban figyelemre méltó, hogy a Renault Fluence és a Megane mellett helyet kapott a Renault csoporthoz tartozó Dacia terepjárója, a Dustre is, amelyből ugyannyi kelt el, mint az Opel büszkeségéből, az Insigniából.

De nem csupán a személyautó forgalombahelyezések hoztak meglepetést januárban, hiszen 30,5 százalékkal több, 727 kishaszonjármű került az utakra a Carinfo adatai szerint. Azonban 2009 januárjában még 1322 kishaszonjárművet adtak át a vállalkozóknak, így ezen a piacon is jócskán szeretnék bővíteni az eladásokat a kereskedők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.