Hozzátette, árazása megfelel majd a német anyavállalat által bejelentett heti nettó 14,95 eurós szintnek. Ezt a konstrukciót először a havidíjas ügyfelek élvezhetik uniószerte, a feltöltőkártyások az egyéb roaming tarifákkal forgalmazhatnak mobiladatokat. A barcelonai mobilkonferencián délelőtt tartotta sajtótájékoztatóját a Deutsche Telekom (DT). Ed Kozel a német távközlési óriás technológiai és innovációs vezérigazgatóhelyettese az új roaming tarifák kapcsán kiemelte, hogy eddig épp a kiszámíthatatlan, vagy túl magas barangolási tarifák voltak az akadályai a mobil adatforgalom még gyorsabb növekedésének.
A mobilszolgáltatóknak egyre inkább az adatforgalmi megoldásokra kell koncentrálnia, a hálózatokat még gyorsabbá kell fejleszteni és az alkalmazás szoftverek területén is gyorsítani kell.. Ennek jegyében építi jövőbeni stratégiáját a DT is. Megjegyezte 2011 lesz az első év amikor a világon több okostelefont és táblagépet adnak el, mint személyi számítógépet.
A tavaly világméretekben 1000 milliárd dollár forgalmat bonyolító szolgáltatói ágazat egyebek mellett az újfajta mobilfizetési megoldásoktól várja bevételének jövőbeni növekedését. Az egyik ilyen vezeték nélküli technológia a Near Field Communication (NFC), amely az eszközök közötti rövid hatótávolságú adatcserét teszi lehetővé. Egyes becslések szerint ez évben több mint ötvenmillió NFC-csipes okostelefon készülhet világszerte.
Az alkalmazások használatához mobiltelefonba épített NFC-csipre van szükség. Az NFC-vel ellátott készülékek gyorsan tudnak banki azonosítókat továbbítani, és érintés nélküli bankkártyaként is képesek viselkedni. A technológia mögé a Deutsche Telekom (DT) is felsorakozik, már komoly tervek vannak arra, hogy a német vasutakon ilyen mobileszközök és megoldások segítségével vásároljanak jegyet az utasok. A Magyar Telekom is nyitott az NFC-alapú mobilpénztárca bevezetésére, még vizsgálják a szóba jöhető területeket, de az egészet valóban csak akkor érdemes beindítani, ha már lesznek erre alkalmas mobiltelefonok – válaszolta lapunknak Chris Mattheisen.
Az amerikai Cisco Systemstől tavaly átigazolt Ed Kozel beszélt még a mobil reklámok üzleti jelentőségéről, amit az Egyesült Államokban már jóval nagyobb mértékben használnak a szolgáltatók, mint Európában. A Magyar Telekom egyik illetékesétől megtudtuk, hogy a hazai leánycég is tárgyal a jövendő üzletben érintett partnerekkel. A várakozásokkal ellentétben a DT technológiai főnöke Barcelonában még nem beszélt az online könyvesbolt bevezetéséről, mint azt korábban néhány hírforrás feltételezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.