A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a mozgáskorlátozottak utazási lehetőségeinek könnyítése érdekében, figyelembe véve az ombudsman ajánlását, módosítja a BKV taxirendszerű midibuszainak igénybe vételi feltételeit.
A taxirendszerben működő midibusz-szolgáltatás díjszabása ezért 2011 február 15-től megváltozik: az eddigi, rendszeres utasok számára is két vonaljegy kilyukasztását kötelezővé tévő rendszer helyett egy vonaljeggyel, vagy a budapesti tömegközlekedési járművekre érvényes bérletekkel is igénybe vehetővé válik a szolgáltatás – olvasható a BKV közleményében.
A budapesti tömegközlekedés jelenleg részlegesen akadálymentes: a villamosok közül a nagykörútiak akadálymentesek, a buszok és trolik részlegesen, míg a metró- és HÉV-vonalak nem biztosítják az akadálymentes közlekedést.
A járműpark és az infrastruktúra teljes akadálymentesítéséig kiegészítő megoldások is szükségesek.Vitézy Dávid, akkor még BKV felügyelőbizottsági tagként 2010-ben javasolta öt darab, kerekesszékesek szállítására alkalmas kisbusz beszerzését, a BKV vezetőinek prémiuma terhére. A kisbuszok "taxirendszerben" üzemelnek: regisztráció után a mozgáskorlátozott utasokat háztól-házig szállítják. A mozgáskorlátozottak közlekedését segítő taxi rendszerben működő midibusz-szolgáltatást eddig két vonaljegy kilyukasztásával lehetett igénybe venni, ugyanakkor egy fő kísérő díjmentesen utazhatott.
Az ombudsman állásfoglalása szerint a szolgáltatás viteldíj-szabályzata diszkriminatív, ezért annak felülvizsgálata időszerűvé vált. Tarlós István főpolgármester felkérésére a BKK felülvizsgálta a rendszer működését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.