Amíg a Nielsen piackutató vállalat tavalyi nemzetközi felmérése során a magyar válaszadók 3 százalékát nyugtalanította leginkább, hogy drágulnak az élelmiszerek, addig idén 13 százalék nyilatkozott így. Arányuk ugyanakkora, mint a globális átlag.
Hazánkban főleg a hitelek miatt aggódnak legtöbben; a megkérdezettek 16 százaléka. Második az élelmiszer árak növekedése és a munkahelyek biztonsága, egyaránt 13 százalékos említéssel. Szorosan utánuk a gazdasági helyzet nyugtalanítja a magyar fogyasztók 12 százalékát; ugyanannyi, mint az energiaszámlák egyre nagyobb összege.
Mivel drágulnak az élelmiszerek, világszerte megfigyelhető, hogy a háztartások jövedelmük egyre nagyobb részét kénytelenek ennivalóra költeni. Magyarországon azonban nem csak ez a tény alakította át a fogyasztók gondolkozását, hanem a hitel problémája is. Nálunk a hitel az ötödik helyről lett első, egyik évről a másikra. Az élelmiszerek emelkedő ára, 3 százalékos említéssel kilencedik helyen állt a tavaly első negyedévi megkérdezés eredményeként, és onnan került a második helyre.
Hazánkban négy éven keresztül, így tavaly is a munkahelyek biztonsága állt a fő gondok között az első helyen (16 százalék); múlt évben a gyerekek neveltetése és biztonsága, valamint a növekvő energiaszámlák előtt (14-14).
Globálisan, 55 ország átlagában az élelmiszer drágulása miatt aggódók átlagos aránya, a tavalyi 5-ről 13 százalékra nőtt. Ezzel megelőzi a korábban élen állt gazdasági helyzetet, amit legutóbb a válaszadók 11 százaléka említett. Utána következik a munka és magánélet egyensúlya 9, növekvő üzemanyagárak, egészség, továbbá a munkahelyek biztonsága 8-8 százalékkal.
Figyelemre méltó, hogy a hiteleket fő problémájuknak Európában csak Magyarországon nevezték legnagyobb arányban a megkérdezett fogyasztók. Hazánkhoz hasonlóan, egyaránt 16 százalékos a mutató Romániában és Írországban is. De előbbiben a munkahelyek biztonságát a válaszadók 23, míg utóbbiban a gazdasági helyzetet 22 százaléka nevezte meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.