– Az Opel 29 százalékkal bővítette eladásait az első fél évben, és 2 százalékpontos növekedéssel, 11,6 százalékos piaci részesedést ért el – elsősorban az Astra és az Insignia révén. Az új generációs modelleket jól fogadta a piac. A márka szerződéses kereskedőinek száma az országos trendnek megfelelően három év alatt ugyan 30 százalékkal, 38-ra csökkent, de ez a 38 vállalkozás 52 értékesítési pontot működtet. A mai forgalom mellett nehéz márkakereskedőként megélni, ezért a válság kezdete óta igyekszünk támogatni a partnereinket. Amit lehet, megteszünk, hogy csökkentsük a krízis hatását.
– A gazdaság hőmérője az autópiac. A márkakereskedők nem látszanak bizakodónak, különösen azért nem, mert a magánvásárlók aránya továbbra sem éri el a 30 százalékot.
– A makrogazdasági adatok alapján úgy látjuk, ha kismértékben is, de növekedni fog a tartós fogyasztási cikkek forgalma, és az idén – ha az MGE csökkentette is az autóeladásokra vonatkozó prognózist – a személykocsi-értékesítés már bővül az elmúlt évhez képest. Még akkor is, ha az autóeladások növekedési tendenciája márciusban érte el a csúcsát, és a havi darabszám azóta sem érte el a harmadik havit.
– Tegyük hozzá ugyanakkor, hogy egyre nő a hárommilliós személykocsi-állomány kora és romlik az állapota. Mit lehetne tenni ebben a helyzetben?
– A PSZÁF és a kormány a válság kezdetén a kockázatosnak tartott hitelezési konstrukciókkal szemben – többségében indokoltan – szigorú intézkedéseket hozott. Most már azt gondolom, könnyíteni kellene a hitelezés feltételrendszerén. Ugyanakkor jó lenne, ha erősödne a bizalom a hitelfelvétel iránt, hogy a lakosság újra merjen kölcsönt felvenni, de természetesen a válság előttieknél jóval racionálisabb feltételekkel.
– Milyen piaci tendenciára számít a második fél évben?
– Most már lassú, de folyamatos növekedést várok. A személygépkocsi- és kishaszonjármű-értékesítésben két-három éven belül átlépjük a 100 ezres határt, de középtávon a 140 ezres együttes darabszám sem tűnik lehetetlennek.Nem hiszem ugyanakkor, hogy a kereskedések száma növekedésnek indulhat, amíg el nem érjük a 140 ezres értékesítési szintet, bár az alkalmazotti létszám bővülése hamarabb is megkezdődhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.