A szupermarket már elkezdett kivonni az üzleti forgalmából 95 olyan terméket, amelyeket jól ismert gyártók szállítanak neki, mivel nem tudtak megegyezni az árakról a gyártókkal. "Ami elég, az elég. Hagyják abba a valutakurzussal való nyerészkedést" – közli a kiskereskedelmi lánc internetes kampányában.
A Coop állítja: vevői érdekében folytat harcot az alacsony árak érdekében. A vállalat augusztus tizenegyig adott ultimátumot a beszállítóknak az ártárgyalásokra azért, hogy a svájci frank árfolyamának köszönhető nyereségből a vásárlók is részesülhessenek. Mivel az érintettek nem reagáltak, a cég leállítja az ilyen termékek vásárlását, a meglévő árukészletet pedig féláron értékesíti.
A feketelistára tett termékek összértéke eléri a 38 millió dollárt is olyan márkák találhatóak rajta, mint a Nivea vagy a Danone. Jürgen Peritz, a Coop marketing vezetője azt állítja, 50 százalék az esély arra, hogy további termékek esetében is hasonló lépéseket tesznek.
A Migros szupermarket lánc is hasonló akciót fontolgat, Herbert Bolliger, a cég vezérigazgatója közölte, hogy árcsökkentést vár el a beszállítóktól. A svájci The Local által idézett értesülések szerint a Migros jelenleg a L’Oréallal, a Ferreróval, és a Niveát gyártó Beiersdorffal is tárgyal, döntés legkorábban a jövő héten várható. A gyártók többsége nem kommentálta a helyzetet, a Beiersdorf svájci feje, Erhard Schöpfer viszont leszögezte, hogy a kiskereskedő követelési "teljesen irreálisak".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.