Nem tud ellenállni a „nyugati hódításnak Kína”. A McDonald’s amerikai gyorskiszolgálású étteremlánc eddig minden második nap nyitott egy egységet. A következő néhány évben viszont azon fognak dolgozni, hogy egy napra egy étteremavató jusson – hangsúlyozta Peter Rodwell, az étteremlánc ázsiai üzletágának vezetője a Singapore Today című lapnak.
A gyorsétterem láncok igencsak szíves fogadtatásban részesültek a távol keleti piacon. A sort a KFC kezdte, amelynek jelenleg 3200 étterme van Kínában, az ugyanahhoz a vállalatcsoporthoz tartozó Pizza Hut 500 egységet üzemeltet. A McDonald’s eddig 1100 éttermet nyitott Kínában, s 2013-ra ezt a számot 2000-re szeretnék emelni.
A McDonald’s elsősorban a franchise-üzletágban szeretne erősíteni. A világszerte működő „mekik” mintegy háromnegyede üzemel ilyen szerződés keretében. Kínában szinte az összes étterem magánüzemeltetők kezében áll. A Blooomberg-nek nyilatkozó egyik piaci szakértő szerint ezzel a McDonald’s komoly kockázatot is vállal, hiszen a franchise-szerződők jó részét a gyors pénzszerzés motiválja, nem pedig a tartós étterem-üzemeltetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.